تجلیل از ۲۰ برگزیده مرحله استانی رویداد ایده شو

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۲۰ برگزیده مرحله استانی رویداد ایده شو تجلیل شدند.

مراسم اختتامیه رویداد استانی ایده شو به منظور ارائه طرح‌ها و ایده‌های برتر همچنین تقدیر از برگزیدگان با حضور جمعی از مسئولان، مخترعان و نخبگان در مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد.

ایمانی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این رویداد در حوزه‌های کشاورزی، آب، معدن، فنی مهندسی، فناوری اطلاعات، فناوری‌های جدید و صنایع دستی از مهر امسال در چهار شهرستان زیرکوه، بیرجند، سربیشه و سرایان آغاز شد.

او افزود: در فراخوان استانی ایده شو ۸۰ طرح به دبیرخانه رویداد رسید که از این تعداد پس از داوری‌های انجام شده ۲۰ طرح به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شدند.

ایمانی حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌ها را از اهداف اصلی برگزاری این رویداد ذکر کرد و گفت: کمک به ساخت نمونه‌های اولیه، تولید و رساندن محصولات به مرحله تجاری‌سازی از اهداف بسیج علمی است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با ابراز امیدواری به اینکه حمایت از طرح‌های فناورانه مخترعان و نخبگان برکات خوبی به همراه داشته باشد گفت: در مرحله پایانی این رویداد سه طرح به عنوان طرح‌های برتر و سه طرح به عنوان طرح شایسته تقدیر انتخاب شد.

او همچنین از حمایت‌های مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان در برگزاری رویداد استانی ایده شو تشکر کرد و خواستار تداوم این حمایت‌ها از جوانان نخبه شد.

زینلی مدیر عامل شرکت کویر تایر بیرجند هم که مهمان این نشست بود، گفت: نخبگان نسبت به نبود حمایت‌های لازم گلایه دارند، اما نباید در مقابل بی‌مهری‌ها خسته شوند.

او با تأکید بر لزوم حمایت مادی و معنوی از قشر جوان نخبه افزود: براساس منویات رهبر معظم انقلاب علم باید به فناوری، فناوری به صنعت و صنعت به توسعه در کشور وصل شود.

زینلی عنوان کرد: کشور ما در سطح جهان ۱۳ درصد منابع و یک درصد جمعیت دنیا را دارد، اما از لحاظ اقتصادی کمتر توسعه‌یافته بوده، زیرا علم به فناوری و صنعت وصل نشده است.

کارآفرین نمونه کشوری گفت: براساس منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی ۴۱ دستورالعمل داریم و اگر بتوانیم براساس آن راه را پیدا کنیم حتما به مقصد خواهیم رسید.

او تصریح کرد: عرصه‌های تشویقی برای مخترعان و نخبگان علمی در کشور کم است، اما کسی که در عرصه علم و فناوری گام برمی‌دارد می‌تواند به قله‌های بلند توسعه و پیشرفت دست پیدا کند.

زینلی گفت: اگر بخواهیم به پایداری در عرصه‌های دانش‌بنیان دست پیدا کنیم باید شعار "ما می‌توانیم" را محقق کنیم.

برچسب ها: ایده شو ، بسیج علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.