تغییر ساعات بازگشایی مدارس بار ترافیک درون شهری همدان را کاهش داد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: تغییر ساعت بازگشایی مدارس و همزمان نبودن با ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی تا حدودی موجب کاهش ترافیک درون شهری و روان سازی تردد شده است.

با توجه به نامه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان و به منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان از ساعت آموزشی از امروز شنبه هشتم بهمن ماه ساعت آغاز فعالیت مدارس در استان از ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه خواهد بود.

شروع ساعات کاری ادارت و دستگاه‌های اجرایی در استان همدان همچنان ساعت ۹ صبح تا ۱۴ است.

سرهنگ فرخ جمالی گفت: روز‌های گذشته به علت همزمانی بازگشایی مدارس، ادارات و فعالیت کسبه شاهد شکل گیری موجی از ترافیک از ساعت هشت و نیم تا ۹ صبح بودیم.

او افزود: این رویه به همراه عجله و شتاب خانواده‌ها برای رساندن فرزندان به مدرسه سپس حضور در محل کار موجب بروز تصادفات خسارتی به ویژه در زیر گذر‌ها و حواشی مدارس شده بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: با تغییر ساعات حضور دانش آموزان در مدارس، تردد‌ها مدیریت شد به گونه‌ای که صبح امروز شاهد هیچگونه گره ترافیک در معابر درون شهری این شهرستان نبودیم.

سرهنگ جمالی تاکید کرد: آرامگاه بوعلی سینا یکی از پُرتردد‌ترین میدان‌های شهر همدان بوده که بیشترین میزان ترافیک را هنگام عصر به خود اختصاص داده است.

او افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان یکی از اعضای شورای ترافیک شهرستان همدان پیشنهاد اعمال محدودیت تردد به سمت این میدان پرترافیک در برخی از روز‌های هفته را ارائه کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان تصریح کرد: بر اساس این پیشنهاد در مرحله نخست در برخی از ساعات روز‌های هفته تردد خودروی شخصی از میدان جهاد به سمت میدان آرامگاه بوعلی سینا ممنوع می‌شود سپس در مراحل بعدی ممنوعیت تردد خودرو‌های شخصی از بلوار مدنی و بلوار خواجه رشید به سمت این میدان اعمال می‌شود.

بر اساس اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش همدان و به منظور بهره‌مندی بهتر دانش‌آموزان ازامروز شنبه هشتم بهمن ماه ساعت آغاز فعالیت مدارس در سطح استان از ساعت ۸.۱۵ خواهد بود.

در این ساعت آموزش در مدارس ابتدایی در نوبت صبح از ساعت ۸.۱۵ دقیقه تا ۱۲.۳۵ و در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۳ الی ۱۷.۲۰ دقیقه خواهد بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ساعت آموزش در مدارس دوره اول متوسطه نوبت صبح از ساعت ۸.۱۵ تا ۱۲.۳۵ و دوره دوم متوسطه از ۸.۱۵ تا ۱۴.۲۰ و همچنین مدارس متوسطه اول در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۳ تا ۱۷.۲۰ دقیقه است.

در این اطلاعیه اعلام شده است: زمان فعالیت تمامی مراکز پیش‌دبستانی در نوبت صبح از ساعت ۸.۱۵ تا ۱۱.۴۵ و در نوبت بعد از ظهر از ساعت ۱۳ تا ۱۶.۳۰ دقیقه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.