نانوایی‌های متخلف با هوشمندسازی یارانه آرد و نان به پایان خط می‌رسند

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که با اجرای کامل هوشمندسازی یارانه آرد و نان، جلوی ریزش‌های احتمالی و رانت و فساد در این بخش گرفته می‌شود.

اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و نصب کارتخوان ها در نانوایی ها از اواخر خرداد در کشور آغاز شد که بنابر آخرین آمار ۹۸ درصد نانوایی ها تحت پوشش سامانه هوشمند آرد و نان هستند و تنها یک تا دو درصد به دلیل مشکلات فنی و حقوقی، امکان نصب کارتخوان هوشمند نان را نداشته‌اند که آن هم به زودی رفع می‌شود.

اخیرا آقای جلال مشاور وزیر اقتصاد خبر از گم شدن روزانه ۵ هزارتن آرد داد و گفت: بنابر رصد کارتخوان های هوشمند، روزانه ۵ هزارتن آرد معادل حدود ۵۰ میلیون قرص نان لواش در نانوایی ها گم‌ می شود. این درحالی است که رئیس اتحادیه نانوایان سنتی این موضوع را تکذیب می کند.

بسیاری از کارشناسان حوزه آرد معتقدند تا زمانیکه آرد یارانه ای در اختیار واحدهای نانوایی قرار گیرد، خروج آرد از واحدهای نانوایی و سوء استفاده رخ می دهد؛ بنابراین آزادسازی تنها راهکار پایان دادن به این ماجراست چرا که هوشمندسازی تاحدی جلوی رانت و فساد را می‌گیرد.

اجرای کامل هوشمندسازی یارانه آرد و نان راهی برای شفافیت

آقای ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: هدف از هوشمندسازی نان، رفتن به سمت و سوی اقتصاد شفاف است. بنده اطلاعی از مبانی آماری مشاور وزیر اقتصاد مبنی بر گم شدن روزانه ۵ هزارتن آرد ندارم.

به گفته او، با اجرای هوشمندسازی نان به سمت شفافیت و جلوگیری از رانت حرکت نکردیم چرا که در صورت تحقق این موضوع شاهد خروج این حجم آرد از سفره مردم‌نبودیم‌.

قاسمی می‌گوید: با اجرای کامل طرح باید الزاماتی صورت گیرد چرا که طی پروسه ۸ تا ۹ ماه اخیر بصورت آزمایشی طرح هوشمندسازی آغاز شده و دست اندرکاران باید موضوع را آسیب شناسی و نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود.

 رانت و فساد با آزادسازی قیمت به پایان می رسد

آقای عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: روزانه ۲۱ هزارتن سهمیه آرد مصرف نان کشور است که گم شدن ۵ هزارتن از این میزان معادل یک چهارم سهمیه کشور منطقی نیست.

به گفته او، با توجه به آرد یارانه ای، ریزش هایی در سطح نانوایی های کشور وجود دارد، اما به میزان ۵ هزارتن نیست. لذا مشاور وزیر اقتصاد باید مستنداتی در این خصوص ارائه دهند.

هاشمی می گوید: هوشمندسازی نان تنها ۱۰ درصد از مشکلات و سوء استفاده های احتمالی مبنی بر خروج آرد از واحدهای نانوایی و ریزش های فعلی در سطح نانوایی ها را مرتفع می کند. اما به طور کلی تا زمانیکه آرد با قیمت یارانه در اختیار واحدها قرار بگیرد، رانت و فساد وجود دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به راهکار رفع رانت و فساد حوزه آرد و نان گفت: زمانی مشکل رفع می شود که آرد به قیمت تمام شده در اختیار واحدهای نانوایی قرار گیرد و در مقابل یارانه نان به حساب خانوار واریز شود.

به گفته او، در شرایط کنونی دولت به ازای تحویل هرکیلو آرد به واحدهای نانوایی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزارتومان یارانه می دهد که بدلیل اختلاف قابل توجه قیمت بدیهی است که ریزش ها ادامه داشته باشد و از طرفی کیفیت نان خوب نباشد.

این مقام مسئول ادامه داد: بارها اعلام کرده ایم که حاکمیت یکبار برای همیشه باید قیمت آرد را تعیین‌تکلیف کند و به تولیدکننده آرد را به قیمت تمام شده بدهد.

او با بیان اینکه هوشمندسازی در جلوگیری از تخلفات واحدهای نانوایی تاثیر چندانی ندارد، گفت: اگر دولت با اجرای هوشمندسازی بخواهدجلوی تخلفات را بگیرد، برای هر واحد خبازی باید یک بازرس بگذارد؛ بنابراین هوشمندسازی مُسکن مقطعی است و راهکار اساسی توزیع براساس مکانیزم عرضه و تقاضا و حمایت از اقشار آسیب پذیر است.

بیش از ۲ هزار نانوایی در سطح کشور وجود خارجی ندارند

آقای علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بنابر آمار همه ساله ۲.۵ درصد افزایش مصرف آرد در کشور را تجربه کردیم که علی القاعده به مصرف آرد امسال باید اضافه می شد.

او با بیان اینکه ماهانه ۱۴۰ هزارتن آرد در کشور مصرف می شود، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰ هزارتن در مصرف آرد کشور صرفه جویی شد که با تکمیل مراحل هوشمندسازی پیش بینی می شود که ۱۲۰ هزارتن دیگر در مصرف آرد صرفه جویی داشته باشیم.

نظری ادامه داد: بیش از ۲ هزار نانوایی در سطح کشور که وجود خارجی نداشتند و تنها روی کاغذ می‌آمدند، تا قبل از هوشمندسازی آرد سهمیه ای دریافت کرده و تنها از رانت استفاده می‌کردند.

عضو کمیسیون کشاورزی می گوید: با اجرای گام دوم طرح هوشمندسازی ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزارتن مصرف آرد نسبت به سال گذشته کاهش می یابد و بدیهی است که این میزان به خارج قاچاق می شود یا آردی که تبدیل به خمیر برای تهیه نان‌نمی شود، در واحدهای دامداری و مرغداری به عنوان خوراک دام استفاده می شود.

او با بیان اینکه هوشمندسازی نان هدررفت آرد در سطح کشور را کاهش می دهد، گفت: سال گذشته به طور متوسط ماهانه ۷۴۰ هزارتن آرد در سطح کشور مصرف می شد که هم اکنون به ۶۲۰ هزارتن رسیده است که این امر بدان معناست که مقادیری آرد از شبکه خارج می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه هوشمندسازی با آزادسازی قیمت نان قابل اجراست، گفت: هوشمندسازی در بحث آرد به سبب نظارت مستمر باید انجام شود و در عین حال می‌تواند آزادسازی قیمت و پرداخت یارانه مستقیم به خانوار صورت گیرد و این ۲ هیچ منافاتی با یکدیگر ندارد.

اجرای کامل هوشمندسازی جلوی ریزش های احتمالی آرد در واحدها را می گیرد

آقای جلال محمود زاده نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به تورم فعلی و گرانی کالاهای اساسی، مصرف نان در شهرهای کوچک و محروم و همچنین از سوی دهک های ضعیف و متوسط جامعه بالاست، لذا با آزادسازی قیمت و توزیع آرد به قیمت تمام شده، مردم‌ توان خرید ندارند.

به گفته او، تعدادی از واحدهای نانوایی به خاطر عدم نظارت، آرد سهمیه ای خود را در بازار آزاد عرضه می کنند که اجرای کامل هوشمندسازی تاحدودی جلوی این امر را می گیرد.

محمودزاده می گوید: با اجرای هوشمندسازی نان به سبب پرداخت نان از طریق کارتخوان، تا حدودی جلوی ریزش را می گیرد.

نایب رئیس اول کمیسیون با تاکید بر پرداخت یارانه نان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم و افزایش مصرف نان، هم اکنون امکان جراحی اقتصادی در گروه کالایی آرد و نان کشور نیست.

طی ماه های اخیر، بسیاری از واحدهای نانوایی به دلیل اتمام سهمیه آرد ساعات کمتری کار می کنند، درحالیکه مسئولان بارها اعلام کرده اند که هیچ تغییری در سهمیه آرد واحدهای نانوایی ایجاد نشده است و تنها با اجرای هوشمندسازی جلوی سوء استفاده های احتمالی گرفته می شود که انتظار می رود هرچه سریع تر فاز دوم این طرح اجرا شود تا شاهد هدر رفت مقادیر قابل توجه آرد در سطح کشور نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نانوا آلت دولت و ملت شده
۱۲:۰۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
باسلام.
نه کارتخوان جواب می دهد نه سیستم و برنامه ریزی که درپیش گرفتید. چرا ؟ چون اگر دولت به نانوا فشار بیاورد نانوا شغلش را ترک خواهد کرد، چون فروش کم باعث می شود درآمد کم داشته باشد وشغل نانوایی جوری است که باید موقعی که آقای رییس‌جمهور در خواب است بیدار شود تا خمیر گرفته و تا ساعات ظهر ادامه دهد، درآمد هفت گونی بخواهد بپزد که شاید نرود کفاف روز مزد کارگر را نخواهد نمود و مجبور است نانوایی را تحویل رئیس جمهور عوامل و مردم محترم بدهد وبه جای رئیس جمهور بگیر تا ساعت هشت بخوابد و تاکسی را بردارد و مسافرکشی یا در اسنپ کار کند یا دریک کارخانه دیگر هشت ساعت کار کند و بداند که دیگر مغازه ی یک میلیاردی و دستگاههای داخل آن مفت در اختیار مردم قرارداده نشده به شخص دیگری اجاره خواهد داد و بهتراز این فلاکت و بدبختی و دربدری است که هر نادانی دارد با نان مردم بازی می کند ...
. کجای جهان نان با کارت است .
کجای جهان نان یارانه ی است
کجای جهان مردم را با یارانه و جیب مردم فریب می دهند .
کجای جهان کشورهایی که نفت دارند مالیات می دهند
کجای جهان اقتصاد مملکت با فروش نان تعمین میشود
Iran (Islamic Republic of)
عبدالا سالاری
۱۱:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
با سلام آقا محترم من بچه خراسان رضوی نیشابور روستای چاه سالار هستم تا الان سهم آرد می‌گرفتیم الان گفتن روستا باید نان وای بیاد ما خوانواده جانباز هستیم پنچ تا داداش هستیم بیکار هستیم رفتیم شرایط نان وای داریم مادر نان وا هست ولی رفتم بخش داری فرم پر کردم روی پارتی بازی دارن امتیاز نان وای به بیگانه میدم میگن نان وای به کسی که بچه اینجا باشه تعلق نمی‌گیرد لتفعن پیگیری کنید
Turkey
سعید امانت
۰۸:۲۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
تا زمانی که دولت جلوی رانت آرد و خارج شدنش از کشور بدست عزیزان از ما بهترون رو نگیره هیچ طرحی فایده نخواهد داشت اینکه مصرف آرد به چشم شما کم شده یا به قول شما واحدهای متخلف شناسایی شدن کاملا غلط و اندرغلط است این جریان حاصل دزدی در سطح کلان و کم کردن سهمیه آرد هر دهه نانوایان زحمتکش به ناحق توسط همان از ما بهترونهایی که عرض کردم هستش. تا زمانی که جرات برخورد با این حرامیان را نداشته که برنامه ای کارساز نخواهد بود و دودش فقط به چشم طبقه زحمتکش و مظلوم این مملکت خواهد رفت ‌. متاسفم برای اینکه خودتون رو مدام گول می‌زنید واقعا متاسفم
Turkey
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
تا زمانی که دولت جدید جلوی رانت آرد وخارج شدنش از کشور بدست عزیزان از ما بهترون رو نگیره هیچ طرحی فایده نخواهد داشت اینکه مصرف ارد به چشم شما کم شده یا به قول شما واحدهای متخلف شناسایی شدن کاملا غلط واندرغلط است این جریان حاصل دزدی در سطح کلان وکم کردن سهمیه آرد هر دهه نانوایان زحمتکش به نا حق توسط همان ازمابهترونهایی که عرض کردم هستش. تا زمانی که جرات برخورد با این حرامیان را نداشته که برنامه ای کارساز نخواهد بود و دودش فقط به چشم طبقه زحمتکش و مظلوم این مملکت خواهد رفت ‌. متاسفم برای اینکه خودتون رو مدام گول می‌زنید واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
چرا نانوایی داره نظر نمی‌دهند فقط کارگر نانوایی هست پس درسته دارید دوزی میکنید ای ناقلا بی حساب کتاب بیا نظر بده راه دوزی راه روشن کن کارشناسان نتوانستند خودته زدی کر و کور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
دیگه زورتون به جایی نمیرسه غیر نونوایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
زمان احمدی نژاد یه طرح دادم به فرمانداری شهرمون که یه سیستم شبکه ای سرتاسری هوشمند با اتصال کارتخوان به ترازوی دیجیتال در نانوایی‌ها راه اندازی بشه و طرف که سه تا نون بخره پولش شناور بر اساس وزن کم بشه و آرد رو هم به نسبت کارکرد ترازوی دیجیتال تحویل نانوائی بدن
البته دولتهای دلگرم کننده و حامی مثل همیشه حتی نگفتن دستت درد نکنه
اما حالا که بعد از چند سال شبه ناقص همون طرح نصفه نیمه اجرا شده جای شکرش باقیه
اما بنظر میرسه نانواییهای روستا خیلی راحت دارن به نرخ دو سه برابر نون اردفروشی یا نون خشکه فروشی میکنن و مردمشون هم میان نانوایی‌های شهر با خرید بالای پانزده بیستا صفهارو شلوغ میکنن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
دوست عزیز ای کاش کمی بیشتر اطلاعات داشتی و مثل بعضی از مسئولین تمام مشکلات رو به نانوا ربط نمیدادی
مشکل اول نرخ نان هستش، حقوق کمی که نسبت به کارشون دارن،
بدون تعطیلی و هزار تا مشکل دیگه که اینجا نمیشه توضیح داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
هدف ربط مشکل به نانواها نیست نرخ نان که کیلوئی و شناور باشه مثلا سنگک کیلوئی ۷ تومن یا تافتون ۶ تومن کار نانوا خیلی راحت تر میشه نیازی به وزن کردن تک تک چونه ها نیست من که سه عدد نون میخرم اگه صد گرم اینور یا اونور شد خود سیستم حسابش میکنه مثلا سه عدد نان من میشه ۵ ت نفر بعد ۶ ت الی آخر
یه زحمت از دوش نانوا هم برداشته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
باسلام لطفا همه بخوانند من خودم گارگر نانوایی هستم حساب کردم صاحب کار من در داخل کوچه ۶متری ماهانه۹۰ملیون تومان کسب درآمد میکند این چه وضعی است چرا یارانه مردم را به خود مردم پرداخت نمیکید تا جلوی این بی عدالتی ها گرفته شودآردی که ۳۷هزارتومان دست نانوا میرسه ۳۷۰هزار فروحته میشه روزانه ۱۰کیسه سهمیه حالا حساب کنید ببینید ماهانه چقدرمیشه
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۸:۰۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
بابا اینها دنبال محدود کردن فروش نان هستند دارن ب مردم دروغ میگن خودشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۲:۱۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
در ابتدای طرح گفتم میشه نانوا ۲۰۰ تا کارت را تهیه کند و هر روز تعدادی نان بکشد و در مقابل یارانه بگیرد اما فکر نمی کردم این قدر کم فکر باشند که یکجا ۲۰۰۰ قرص نان با یک کارت تراکنش انجام بدهند و خودشان را لو بدهند !!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
سلام دوستان بنده خودم نانواهستم تازمانی که ارد آزاد به دست نانوا نرسد نانوا همین کار انجام میده نه کیفیت بالا میره ونه ارد فروشی ازبین ارد آزاد شود ویارانه نان به مردم پرداخت شود تا آن وقت نانوا به فکر کیفیت نان شود ونان هم تکنرخی شود تا مردم راحت تر خرید کنند ونان سالم وباکیفیتی مصرف کنند دیگر بنده هیچی نمی‌دانم جز این کامپالا هر کی هرچی میخواد بگه چرت گفته آقای وزیر زودتر طرح شما را اجرا کنید به هرچی که می پرستید تا دعای خیر سر سفره مردم همراه شما شود تا درآخر شرمنده صغیرو گبیر نشوید یاعلی بگید واجرا کنید به امید آینده بهتر برای نانوایان عزیز
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۰۰:۲۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
سلام بخدا حرف های مسوللین واقعیت نداره در واقع دارن مردم رو بجون نونوا میندازن چند روز پیش واسمون جلسه گذاشتن من نونوایی تافتون دارم تو خوزستان شادگان گفتن تراکنش قبل وبعد از ساعات پخت نامتعارف محسوب میشه وسهمیه اردی بهش تعلق نمیگیره ....بعد گفتن ک تراکنش بالای ۵۰ عدد نان با هر کارت بانکی (در واقع سامانه شماره ملی طرف رو میشناسه یعنی اگ با دوتا کارت بانکی ۶۰ نان بخره سامانه اونو یک تراکنش میشناسه)تراکنش نامتعارف حساب میشه بعد ما از کجا باید بدونیم ک با یک کارت دو یا سه بار خرید شده چرا به مردم میگید محدودیت در خرید نان وجود نداره وبعد نونوا اا میگید حق ندارید بیش از ۵۰ تا عدد در روز بفروشید چرا میگید نونوا محدودیت در خرید ارد نداره وهر چقدر ک میخواد پخت کنه ولی در واقع اضاف نمیکنید هیچ دارید کم میکنید ....
Iran (Islamic Republic of)
حمید حات
۰۰:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
مردم عزیز تا نان کیلویی نشه
قیمت ارد یکسان سازی نشه
ازاد پزها و دولتی ها یکی بشه
دزدی ها وتخلفات تمام نمیشود و تمام
Iran (Islamic Republic of)
اسحاقی
۲۳:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
این طرح خوبیه الهی شکر مرحله دومش هم انجام میشه آنهایی که نمی توانند تخلف کنند به تقلا افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
باسلام ، بنده مدتی تو نانوایی کار کردم ، بازرس حالت رندمی چند بار در روز بازرسی و نظارت میکرد ، تا یکی گزارش میکرد بلافاصله تو محل حضور داشتند ، مشکل عدم نظارت و اجرای ضعیف قانون با متخلفان هس ، اول تذکر ، بعد جریمه شدید ،کم کردن سهمیه آرد ، ابطال پروانه خیلی بهتره ، از ترس اون عمرا تخلف نمیکنن؟ سامانه رسیدگی به تخلفات آنی و لحظه ای باشد، و دائم از مشتریان گزارش تخلف رو بخواهند تا نانوا جرأت تخلف و گرانفروشی نداشته باشه ،نانوا نون سنگک ساده نمیپزه ،میگه چون کنجدی هس باید تو کارتخوان ۲ تا ثبت کنی نون ۲۵۰۰ رو میزنی ۵۰۰۰ تومن ، وبرای یه نون اضافی، آرد اضافی مصرف نشده کنجد استفاده شده تو محاسبات هم قرص فروش نانوا محسوب میشه و دولت برای اون هم یارانه به نانوا میده ، ،(آرد اضافی و دوبل کشیدن کارت و یارانه )، با یک قرص نان سود میکنه و همین نانوا با اون آرد اضافی بعداز ظهرها صب نون کنجدی میپزه ۵ تومن و بعد از ظهر ۶ تومن میده ؟ و مشکل دیگه مردم گزارش نمیکنن ، علتش اینه یا گزارش میدن رسیدگی نمیکنن بخاطر اون هس یا بی تفاوت شدن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
با سلام ، حق مردم ایستادن در صف های طولانی نان نیست ، لطفا نانوایی ها موظف به استفاده از دستگاه نوبت دهی شوند مانند بانک ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
لطفا نانوایی ها را موظف به استفاده از دستگاه های نوبت دهی نمایید ، با شلوغ شدن صف های نان ، برای افراد مخصوصا سالمند ایستادن در این صف های طولانی بسیار سخت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
الان کل دغدقه دولت شده رسیدگی به حساب نانوایی ها بله نانوا کم فروشی میکند کم کاری میکند آرد رو آزاد میفروشن گران فروشی میکند اما اگر کسی حساب دخل و خرج یه ماه نونوایی رو بکنه متوجه میشه این همه کم کاری دلیلش چیه قیمت نون برای ۱۴۰۰هستش اما مخارج نونوا چندین برابر شده مثلا مایه خمیر سال ۱۴۰۰ هر کیسه ۱۰ کیلویی ۱۰۵۰۰۰ بود الان ۸۵۰۰۰۰ حقوق کارگر ۲۰۰ تومن بود الان زیر ۵۰۰ کارگر نیست حق بیمه آب و برق و گاز مسئله مهم کرایه مغازس که هیچ مغازه ای زیر ۳۰ میلیون کرایه نداره خدا شاهده نونوا حروم خور نیست دیگه چاره ای نمونده تنها حرفه ای که بلدیم اینه زود تر از همه بیداری دیرتر از همه دیگه از بیخوابی غش میکنی آخرشم میشی دزده اول و آخر مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
باسلام به نظرمن بایدبرای همه نانوایی ها کارتخوان دولت رووصل کنندبعدبایدبه اندازه فروش نان درهرنانوایی به همان اندازه اردبه نانوایی ها تحویل دهندچون به بعضی ازآنهاسهمیه ارد نمیدن یاکه سهمیه کم میدن مجبورن که دزدی اردتهیه کنند به نظرمن باید یکسان سازی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
ای کاش یه کم عدالت اسلامی داشتید و ب مشکلات نانوایان میپرداختید خدایا شکرت که قیامتی هست و ما نانوایان حقمون را اونجا میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
اقایون مشکل مملکت رو پیدا کردن...هیچ مشکل نونواییها رو میدونید چیه..همه چی گرون ولی نون ارزون...بابا برید مشکل جای دیگه ایه ...دیگه نونواییها رو خراب نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
هر سال 30 درصد حقوق کارمند وکارگر و بازنشسته و... افزایش پیدا میکنه و تو مملکت هر سال بیش از 40 درصد تورم هست. سه ساله به نان افزایش قیمت داده نشده. چرا؟؟ مگه نانوا نوکر مردمه مفد کار کنه؟ مگه با واریز روزی 15 درصد فروش کارتخوان ‌، 90 درصد افزایش نیافتن سه ساله مگه جبران میشه؟ مشتری و نانوا رو انداختن جون هم. آزاد کنین هم مشتری خیالش راحت بشه هم نانوا به سود واقعیش برسه. به هوشمندسازی و این مسخره بازیا چیزی حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حامدی
۱۷:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
توجه داشته باشید که برخی نانوایان غروب ها دستگاه کارت خوان را در اختیار سوپر قرار می دهند و سوپر ها مبالغ جزئی را با کارت نانوایی حساب می کنند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام.نصب کارتخوان وهوشمندسازی برای یه عده خاص وظعیف وبدون پارتیست.بغل مغازه من یه بربریه که اگه فیلمای دوسال اخیرازفروختن آردشونگه میداشتم بیش 1500کیسه فقط من دیدم بجزاونایکه شبانه بارمیزدوالانم بدونه اینکه ازکارتخون هوشمنداستفاده نان 3000وچهاذتاکنجدمیزنه 6000میعروشه.البته میدونم پارتی داره.کاش پول آردایکه میفروشرودولت نقدأبربزه به حسابش تااونقدرموقع تخلیه وبارگیری تموم مغازه واجناس ماسفیدنشه.تازه بهش میگیم بعدلزتخلیه لااقل یه جاروبزن امکان نداره بزنه.سه چهارساله اومده تهران دوبارخونه تبدیل به احسن کرده الانم ماشین روز750ملیونی زیرپاشه.خداپدراین دولت وزیردستاشوبیامرزه که حق امسال منوکه تاحالایارانه نگرفتم درغوض کیسه کبسه میده به اینا.پس لطفأدم ازهوشمتدسازیویه مشت دروغ نزنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
هیچ غلطی نمتواتید بکنید چهل ساله آرد آزاد میفروشیم هیچ غلطی نکردید جلوی چشم بازرس سهمیه چند ماه را فروختم بهش رشوه دادم ، نان ندادیم آرد فروختیم کوچک کردیم بازم نتوانستین جلوی مارو بگیرین ، کارت هوش آوردین به سرش کلاه گذاشتیم ، چراکه خود شماها اداره دزد هستند، یعنی ریشه دزد هست ، پول میلیاردی به جیب میزنن غارت میکنن نانوا بلد نیست دزدی کنه ، هرکس با ناتوا در افتاد ور افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام نه بابا آدمهای متخلف همیشه یه راهی برای دزدی پیدا می کنند آخه من رفتم بانک سوال کردم که این مقدارپول از حساب من کم شده ریس بانک بررسی کرده می گوید شما از دستگاه پوز خرید نان نموده اید .بعد متوجه شدم از پوشاکی که خرید نموده ام دستگاه پوز فروشنده مربوط به سهمیه دولتی نان بوده .بهر حال این دزدها راه بلدند که مالیات ندهند .حالا چه برسد که آرد دولتی کجا میفروشند خدا بهتر داند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
نانوای بربری نان ۱۸۰۰تومانی را با صد تومن کنجد ۳۰۰۰تومان میفروشد در هر تنور ۴۰هزارتومان بیشتر از حقش از مردم میگیرد وتازه میگوید صرف نمیکند حالا وزن نان هم کم است بماند من شخصا فقط در لواشی تخلف ندیدم بربری وسنگک الا ماشالله
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۶:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
با اجازتون کارت خوان ها توسط نانوایان گرامی با پرداخت مبلغی درصد به سوپرهای محل واگذار شده
اونها هم نان دولتی را باکارتخوان آزاد میفروشن
پفک و سایر اقلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
بایدم گم بشه.اقا بقالی ومصالح ساختمونی داره .میری خرید میکنی میگه کارتخان خرابه.فردا میری نون بگیری میگه حسابتو تصفیه کن.یهو ۵۰۰تومن میکشه تو کارتخان نونوایی.کک هیچکسم نمیگزه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
تعدادی‌از‌نانوایان‌خود‌کارت‌مشتری‌را‌میگیرند‌وبه‌دلخواه‌تعداد‌را‌.....اضافه.‌میزنند‌ومبلغ‌بیشتری‌را‌از‌کارت‌میکشند‌ویا‌نان‌ساده‌را‌کنجدی‌زده‌وپول‌نایلون‌رانیز‌لحاظ‌میکنند‌بدون‌اینکه‌نایلونی‌تحویل‌دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
حیف نون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
تنهاراه مبارزه با فساد وقاچاق و رانت و کم فروشی وگران فروشی وهر توع تخلفی وجود نظارت دقیق واجرای قانون و برخورد قاطع قانونی ومجازات متخلفین و رانتخواران وفاسدین است نه حذف یارانه آرد چون این کار دولت نه تنها جلو فساد را نمی گیرد بلکه باعث گرانی و فقر وبیچارگی مردم می شود مگر دولت ارز ترجیحی را به بهانه فساد وقاچاق حذف نکرد چی شد تمام مواد غذایی و مایحتاج مردم همه وهمه یکباره چندین برابر افزایش قیمت پیدا کرد و گرانی افسار گسیخته تر شد و مردم فقیرتر شدند وقدرت خرید مردم سقوط کرد پس این راه حل شوست خورده است کفقط مبارزه با فساد ورانت یک ترفندی برای حذف یارانه آرد و گران شدن نان و کسب درآند برای دولت ریسی است این ره دولت ریسی با حذف ارز ترجیحی وگرانی های اخیر ثابت کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
همه مشکلات حل شده حالا گیردادند به قشر زحمتکش نانوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
اگر یارانه های پنهان از روی آب وبرق وگاز وبنزین وگازوییل برداشته میشد وسهم هرکس را نقدا میدادند حتی درصورت کار نکردن ،هیچ فقیری نداشتیم ولازم نبود کمیته امداد وخیریه داشته باشیم.قوانینمان پر از اشتباه وبیعدالتی وانحصار وتبعیض است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
نانوایی ها از دولت ما کارمندان نونوا با ثبت اثر انگشت حقوق بدن بر اساس کیفیت نون ساعت کاری و خیلی چیزای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
تا زمانی شاطر و نوندرار و دیگر کارگران نونوایی مثل کارمندان نشوند که حقوق بگیرن روز تعطیل حقوق داشته باشند مزایا داشته باشند عیدی داشته باشد نمیتوان نونوایی ها را کنترل کرد
سال ۹۵ با پول ۵تا نون ساده یه رب می‌خریدم
الان چند تا نون ساده باید بفروشیم که بشه یه رب خرید
مشکل اینجاست نه جای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
حسین نوروزی
۱۴:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام علیکم آقای محمود زاده همه نامواها دزد نیستن برخی تخلف می کنند به جمع نانواها توهین نکنین بعضی از نانواها آرد به ماشین آرد می فروشند بعضی به کارخانجات سوسیس وکالواس میفوشند بعضی نانواها به نانوایان صنعتی‌ ویرانه نوع ۶ می‌فروشند بعضی به کارخانجات رشته می‌فروشند مصرف آرد یارانهای به اين سمت‌ها می‌رود به دامداری ها هم می‌رود بخش کوچک از نان شما جلوی رانتخوارن رابگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
ببخشید ولی دولت خیلی احمقه یارانشا بده ازاد کن نونا رانت ومانتم تموم میشه اصراف نونم کم میشه
قاچاقم نمیکنن
ب گوسفندم نمیدن
دلالی م نمیکنن
برای نون ارزشم قایل میشن
Iran (Islamic Republic of)
شفافیت
۱۳:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
الان تمام مشکلات کشور با ذره بین گذاشتن روی نانوا ها حل نشده اما نشان داده شد با هوشمند سازی همه ی مشکلات حل خواهد شد...
با روشن شدن سرمایه همه ی مردم...چرا همه می گویند نداریم؟ انگار همه میخواهند خود را پشت گداهای ثروتمند پنهان کنند...باید واقعا ندار ها پیدا شوند در ضمن ندار ها چه چیزی ندارند ؟ ندار بی ماشین با ندار بی خانه با ندار بی شغل فرق دارد . وام چهار درصد و سایر وام های دیگر برای چه کسی اولویت دارد ؟ اصلا چرا بانک ها باید وام پرداخت کنند ؟ چرا باید انتخاب وام گیرنده به انتخاب بانک باشد ؟ هر چه پولدار تر و آشنا بیشتر با اعتبار تر و هرچه با اعتبار تر وام بیشتر با سود کمتر و قسط طولانی مدت تر.
با روشن شدن مالکیت تمام خانه ها
با روشن شدن سیستم وام دهی
با مالیات دادن همه مردم بدون استثنا ، نه بر اساس شغل بلکه بر اساس گردش حساب های هر شخص
در ضمن ترفند جدید برای دور زدن دولت در هوشمند سازی آرد یارانه ای به این شکل است که شما برای خرید نان معمولی کارت می کشید اما جدیدا اشکال دیگری از نان باعث دور زدن این سامانه شده . اگر فرضا یک نان سنگک 1500 باشد شما برای خرید یک نان سنگک کنجدی باید 3000 تومان پرداخت کنید اما چنین گزینه ای در دستگاه وجود ندارد پس خریدار برای خرید یک نان هزینه دو نان را پرداخت می کند و حتی جدیدا آپشن نان پر کنجد و نان کنجد و سبزیجات هم اضافه شده که در آن شما برای یک نان سنگک 1500 تومانی باید 4500 تومان پول بدید اما گزینه نان پر کنجد در دستگاه نیست و شما برای پرداخت هزینه 4500 تومانی باید هزینه سه نان 1500 تومانی را کارت بکشید و به این صورت نانوای زرنگ در حقیقت 3000 نان معادل 100 کیسه آرد فروخته اما دستگاه کارت خوان به دولت می گوید این نانوا 9000 نان و 300 کیسه آرد فروخته و سه برابر آرد یارانه ای دریافت می کند و از آن سهمیه دو از سه کیسه را خارج از چرخه و آزاد عرضه می کند.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
چرا از مشکلات نانوایان چیزی نمگید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
چرا از مشکلات نانوایان چیزی نمگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
باشه دوستان عزیز قبل از قانون راه های پیچیدن رو اعلام میکنند به رفقاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
هر سال یچیز الم میکنید و میگید ا۷ریش هنوز کارتخوانهای نانوایی عرقش خشک نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
تنها راه حل مشکلات تک‌ نرخی کردن هست. مثل فانتزی.

تک نرخی بودن نان و آرد میتواند راه حل مشکل باشد.
حاکمیت یبار برای همیشه قیمت نان و آرد را تک نرخی کند.
Iran (Islamic Republic of)
روژان
۱۲:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
بخداعلنی همه آرد هارو ب نرخ آزادمیفروشن .هیچ بازرسی هم نمیتونه جلوشونوبگیره حتی توسایت دیوارآگهی فروش اردرو زدن وازکسی هم نمیترسن .خوب چرارسیدگی نمیکنین .اگه راست میگین بازرس بفرستین ک تحقیق کنه البته اگه بازرسهاتون رشوه‌خورنیستن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
بیشترپیتزاپزهاآردموردنیازشان راازنانوایی هاتامین می کنند چه مستقیم و چه توسط دلال ها.اتحادیه باید توضیح دهد که آردپیتزافروشهاازکجاتامین میشود.باآزادشدن فانتزی پزی ها هم آرددولتی روانه این واحدهامیشود
Iran (Islamic Republic of)
علی عباسی
۱۲:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
یارانه نان رو بدید به مردم ولی طوری نشه دوباره یسری نانوایی ها بیان نون رو به هر قیمتی که دلشون خاست بفر‌پشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
تا آرد تک نرخی نشود و یارانه اون را به مردم پرداخت نکنن آش همان کاسه همان ،،،،هیچوقت نمیتونن جلو تخلف رو بگیرند باید سوبسید آرد برداشته و مستقیم به مردم پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
ایرانی ها کلاه بردار و کم فروشن مگر اینکه خلافش ثابت بشه
دیگه به خودمون نباید دروغ بگیم ملت روراستی نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
هیچ نانوایی درست انجام نمیده یا مبلغ رو زیاد میشه بعد می‌فهمیم کار دعوا میکشه یا زوری کندی میدن پول دورو کندی رو میگیرن خلاصه هیچ درست نشده چون نظارت جریمه نیست برای متخلفین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
نون و میخوان گرون کنن نمیدونن چطوری و با چه بهونه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
بلا نسبت بعضی هاشون حرامخوار. و طمعکار ن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
چرا فقط از نانوایان حرف می زند خودروی ۴۰میلیونی شده ۷۲۰میلیون از این حرف بزنید
Iran (Islamic Republic of)
نانوا
۱۱:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
هموطنان عزیز.باشگاه خبرنگار جوان .مسولین محترم
اصلی ترین مشکل حوضه آرد نان بحث عدم صرفه اقتصادی پخت برای نانوایان است
هر طرح اجرا بشود و دران منافع نانوا در نظر نگرفته باشد محکوم به شکست است
امسال از اول سال حقوق کارگران 57درصد ومایه خمیر 20درصد گرون شدن و هزینه دیگه مثل اجازه مغازه آب برق گاز و....به مرور افزایش پیدا کرد ولی نرخ جدید به نانوا ندادن بعداز اجرای دولت 15درصد کل فروش روزانه به نانوایان پرداخت می کرد اوایل طرح گفتن تشویقی بعد شد یارانه دولت برای جبران افزایش هزینه ها که قرار شد افزایش پیدا کند که تا الان خبری نیست
قیمت ها اوایل سال افزایش داشته الان آخر سال هستیم و هنوز خبری از کمک دولت به نانوایان نیست
مردام بدانند در این یک سال نانوا نان را به نخر سال قبل فروخته ومردم مهمان جیب نانوا بوده اند و دولت از جیب نانوا به مردم یارانه داده
از طرفی این کمک هزینه برای جبران هزینه نانوایان بود پس هزینه شخصی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
بیشترین و گسترده ترین تخلفات رو در مورد آرد : خود اتحادیه ها و شوراهای آرد و نان انجام می دهند چون ریش و قیچی دست خودشان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
بهترین راه این بود که یارانه نان را مستقیم به مردم پرداخت میکردید و نانوا التماس مشتری را میکرد نه مردم التماس نانوا را مدیریت صفر !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
بله کاملا صحیح هست نانوا ارد را در بازار ازاد میفروشه پدر زن من نانواست بیشرف ارد رو میفروشه بعد اخر روز هم میاد با کارت های مختلف کارت میکشه که نون فروختم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام فکر می‌کنید جلو مافیا گرفتید آنقدر آرد را با همان دستگاه کارتخوان از شما می‌گیرند ه بیشتر ازقبل وقتی نانوایی با فروش دیگر محصولات نان از قبیل، فتیل، بیسکویت، نان خرمایی، وووو با کارت خان می‌فروشند در ازا دولت به هوای خرید روزانه مردم آرد تحویل می‌دهد جناب خان زرنگ حال دیدی دست این افراد را چقدر باز گذاشتی دست بالا دست بسیار هست این آب طلا بگیر از من نادان یا علی ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
اکثر نونوایی ها موقع در خواست پلاستیک به آمار درخواستی نون اضافه میکنن
اگه بگی ۲۰ تا نون با یه پلاستیک
۲۳ نون حساب میکنن.اینم یه راه کلاه گذاشتن سر دولت
Iran (Islamic Republic of)
کسرا
۱۰:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
کنجد قبلا" ۸ هزار تومن بود الان شده ۱۰۰ هزار،
مایه خمیر ۵۷ هزار بود الان شده ۸۰۰ هزار،
بیمه ۱۷۰ هزار بود الان شده ۸۰۰ هزار،
نمک ۱۰۰۰ تومن بود الان شده ۲۵ هزار،
مزد کارگر روزی ۸۰ هزار بود الان شده ۵۰۰ هزار،
آب،گاز،برق، دولتی بود الان شده ۱۰ برابر،
ولی قیمت نان چند ساله تغییر نکرده،
یعنی عملا" نان رایگان میخورن مردم،
پس دولت ی فکر اساسی باید بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
الان تمام مشکل حل شده فقط به نانوا بیچاره گیر دادین چرا یکی از شما ها نمیگین خمیر مایه چند برابر شده و مخارج های دیگه مثل روغن مرغ رفته بالاولی نانوا بیچاره همان حقوق قبلی میگیره .انصاف داشته باشین؟
Iran (Islamic Republic of)
کسرا
۱۰:۵۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
دیگه مگه کسی انصاف هم داره، همه فکر خودشون هستن، نانوا داره نونشو تو خونِش میزنه تا شکم بچه هاشو سیر کنه"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
نانوایی بیجا ره؟؟؟!!!!!!! خندم میگیره از این حرفت!!!
Iran (Islamic Republic of)
روژان
۱۲:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
خوب درست میگه چون نصف آردشون روک باید نان کنن وب ملت بفروشندب نرخ آزادمیفروشن ب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
اقای جلال غیراز دروغ چیزی بلد نیست بگه سهمیه ها را کم کردن وبه نانواییهایی هم میپزن سهمیه بیشتری نمیدن بخاطر همینه که میگه 120هزار تن اردکمتر توسال جاری دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام همه اجناس درکشور به اندازه ای گران شده که اگر نان گران شود به چشم نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
دقیقاچرا مسئولین رسیدگی نکرده وبازرس به صورت ناشناس نمیفرستنددرمراکز نانوایی هابیشترنانواییهافقط یک روزدرهفته نان بمردم ارائه میدهندوبقیه هفته تعطیل هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
چرا دروغ می گوید مگر میشود
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۲:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
بسوز
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
چرا چرند میگید نونواییها کل ایام هفته بازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
یک تخلف از آبان ماه در سامانه 124 ثبت شکایت کردم که نانوا پلاستیک 500 تومآنی رو بجای یک نان و با قیمت یک نان حساب می کند به عبارتی به تعداد فروش پلاستیک در این نانوایی یک قرص نان کسر شده و شما فکر کن در ماه چند قرص نان می شود که بجای آن نانوا سهمیه آرد می گیرد
تخلف دوم فروش نان غیر مصوب ( فری و تافتون) که وزن چانه را نصف کرده از آن دو نام ساندویچی تهیه بجای قیمت یک قرص نان پول دو قرص نان گرفته!!
تخلف بعدی ندادن رسید خرید از دستگاه است که گاهی اوقات یکی دوتا قرص نان اضافه کشیده یا تعداد درست است و در تحویل نان کسر می شود
که خود نوعی کم فروشی است در آخر ماه سهمیه کامل آرد گرفته می شود!!!!
شماره تماس اتحادیه نانوایان مشهد که سرکاریه به سامانه 124 هم که شکایت کردم از آبان تا الان خبری نشده!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
بنده دقیقا همین نظر دادم آخه یکی نیست بگه دست مافیا راحت باز گذاشتن و این مثال حسن کچل، کچل حسن
چه فرقی دارد
طرف نان فتیل نان خرما یا مشنبا وووو را با کارت میگیره و اگر یک کیسه میفروخت الان راحت ده کیسه می‌فروشد جناب خان نانوایان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
دوست عزیز خب شکایت جنابعالی اشتباهه چون نایلون ۱۰۰۰ تومنه و توی سیستم هم ۱۰۰۰ تومن میشه فکر میکنی نونوا پلاستیک رو مجانی میدن خب داره پول میده
Iran (Islamic Republic of)
نانوا
۱۱:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
هم وطن عزیز اول قیمت پلاستیک 500نیست 1000هست
دوم هنوز به تعداد نان آردی نمی دهند که نانوا بخواهد پلاستیک جای نان بفروشد
سوم دستگاه کارت خوان به خودی خود رسید نمی دهند مقصر نانوا نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
به جای فکر این چرا برو دنبال پول که بتونی نون صنعتی بگیری
Iran (Islamic Republic of)
م کارممنده
۱۶:۲۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
این دستگاه جدید کاغذ نمیده نه اینکه نده میده ولی بانک به نانوا رول یا همون کاغذو نمیده بنرم بهشون دادیم که این این دستگاه کاغذ نداره من خودم کارمند بانک سپه هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
خجالت بکش دنبال چه هست
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۸:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
هزارپلاستیک مگه چقد دولت سود میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
کدام کاتخوان جایی را مشخص کنید ادرس بنویسیم که اصلا کارتخوان جدید نزاشتن نان 7000 تومن میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
صفهای نانوایی نشان میدهد که دولت نان را تحریم کرده وقطره چکانی می فروشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
همین نظری که نظر میده باباش نانوایی داره میشناسمشون. پس رانت هنوز هم وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۰۹:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
بجای این حرفا بهتر به کوچک شدن و کم حجم شدن نون های سنگک و لواش و بربری فکری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
خب وقتی هرچند سال یبار نرخ میدن همین میشه پول خوب نون خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
برخی از نانوایی ها کارت خونشون را به سوپر مارکت همسایه میدن و آرد را آزاد میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
اوایل خوب بود ولی الان نانوایی ها آرد آزاد می فروشند و با این کارتخوان ها به همون مبلغ، خرید نان ثبت می کنند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
ای بابا خودتون رو گول نزنید نانوایی‌ها وزن نان رو کاهش دادن به تعداد توحساب دولت میخونه ولی وزن نون تحویلی به مردم کمه وبازهم آرد میفروشن بهتر بود یارانه به خود مردم داده میشد نون هم آزاد پخته میشد تا شاهد کم کاری و دغل کاری بعضی از نانواییها نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
کجایید شما؟ واقعا توو این کشور زندگی میکنین؟ میری نونوایی یارو توو دستگاهش نان ساده 3 تومن نان کنجدی یک رو 4 تومن نان دو رو 5 تومن بعد میگی یک رو میخوام میگه ندارم ساده رو 4 تومنی بکش دو رو 5 تومنی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
عزیز من ما ضعف قانون داریم وهیچ ربطی به آرد آزاد و یارانه ای ندارد نظارت قانونی ودقیق واجرای قانون دقیق و برخورد قانون به طور جدی وقاطع با متخلفان نداریم و دولت فقط با این ترفند می خواهد نانرا گران کند والا راه مبارزه فساد وجرم وتخلف فقط اجرای قانون ونظارت دقیق است
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۸:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
دو چیز عدالت را از بین میبرند. احتکار و کم فروشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
کم فروشی، بی کیفتی و فروش اجباری نون کنجدی قراره کی و چگونه مدیریت بشه؟ اندازه نون سنگک نونوایی خیابون ما شده اندازه لواش، اگه ساده بخوای باید کلی معطل بشی. آخرشم یه نون نصف سوخته و نصف خمیر به مشتری میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
با همفکری غلاتیا بالاخره یه راهی پیدا میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
چقدر خنده‌دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
ملت اینقدر خلاف هستن.رفتم نونوایی 6تا نون گرفتم یارو سه تاشو رو کارتخونش زد نان و جالب اون سه تارو زد رو علامت پاکت یعنی سه تا نون داده سه تا پاکت بعد آرد اضافه رو میفروشه آزاد اینجور ملتی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی عسگری
۱۱:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
بنده خدا این جوری نانوا ضرر میکن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۰۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
هنوز هم دست نانوایان در کم فروشی باز است
فروش حتما باید کیلویی شود
الان وزن تمام انواع نان ها کمتر از حد تعیین شده ی باشد
Iran (Islamic Republic of)
علی رجب زاده
۱۳:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
باسلام تنها راه حل مشکل نان آزادسازی قیمت آرد. وپرداخت یارانه آن به مردم است
Iran (Islamic Republic of)
حسین نوروزی
۱۴:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
آقای رجب زاده درست می‌گویند پول نان بدین به مردم همین کارتخوانها هم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
تو محل ما نون لواش رو کیلویی می ده،
ولی نان را خمیر تحویل میده که سنگین باشه،
اعتراض هم بکنی، میگه مشعل خرابه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
اونوقت نون رو خمیر بدست مشتری میدن تا سنگین تر باشه،
هوش ایرانی فقط برای تقلب کار می کنه
آخرین اخبار