ثابت ماندن آمار مراجعه روزانه به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی

آمار مراجعه روزانه به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثابت مانده است.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار مراجعه ثابت ماندن آمار مراجعه روزانه به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی روزانه به مراکز منتخب کرونا به طور تقریب ثابت و روند‌های افزایشی و کاهشی مشاهده نشده است.

دکتر محمدحسن درخشان افزود: آمار مراجعه روزانه به مراکز منتخب کرونا به‌طور متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر و طبق آمار‌های ثبت شده پاسخ ۴ تا ۵ درصد تست‌های PCR و رپید مثبت بوده است.

وی با بیان این که در این روز‌ها موارد خانوادگی کرونا به نسبت موج‌های قبلی کمتر است از مردم خواست: در صورت بروز علائم، به‌موقع به مراکز درمان مراجعه کنند.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به این که در میان موارد مثبت بیشتر کودکان و سالمندان هستند و باید مراقبت ویژه‌ای از این گروه‌ها و دیگر گروه‌های پرخطر نظیر مادران باردار و بیمارن خاص، صعب‌العلاج و زمینه‌ای داشته باشیم.

دکتر درخشان با بیان اینکه اگر در وضع کنونی که به‌طور همزمان درگیر چند زیرسویه جدید و بسیارخطرناک از سویه اومیکرون هستیم با مشکلی مواجه شدیم باید بلافاصله به نزدیک‌ترین پزشک یا مرکز منتخب کرونا مراجعه کنیم.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: استفاده از ماسک در اماکن، مجالس، مدارس، مساجد و دیگر مکان‌های شلوغ و پرجمعیت نباید فراموش شود و باید تا حد امکان از انجام کار‌های غیرضروری و حضور در جمع‌های شلوغ پرهیز کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.