داشتن زنجیر چرخ برای عبور از محور‌های برف گیر

رانندگانی که قصد تردد از محور‌های کوهستانی را دارند زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

محسن محمدنژاد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به کاهش دما و بارش برف در محور‌های کوهستانی، به همه رانندگانی که قصد تردد از محور‌های کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

او افزود:۳۶ اکیپ راهداری در قالب ۲۵۰ ماشین و ۳۰۰ راهدار در محور‌های مواصلاتی استان مستقر هستند.

محمدنژاد طول محور‌های برفگیر مازندران را ۳۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۳ راهدارخانه در محور‌های مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان است.

او افزود: با توجه به اینکه در زمان بحران و شرایط بد جوی اولویت کاری راهداران محور‌های شریانی و اصلی بوده، از این رو از هموطنان خواهشمندیم با توجه به هشدار‌ها و اطلاعیه‌های مکرر رسانه‌های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به جد پرهیز کنند.

محمدنژاد گفت: با توجه به شرایط جوی موجود در جاده‌های کوهستانی این استان، توصیه می‌گردد تا هموطنان عزیز از سفر‌های غیرضروری پرهیز نمایند.

مسافرین و رانندگان می‌توانند جهت کسب آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها، انسداد‌ها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار