دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح کرد؛

وجود چالش فرهنگی در حوزه پوشاک/ به شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود

امامی گفت: با توافق انجام شده بانک‌های عامل از شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها و سکو‌های توزیع مد و لباس از طریق گشایش اسناد اعتباری حمایت می‌کنند.

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در یک سال اخیر تحولات ایجاد شده در کارگروه مد و لباس به دلیل سطح بالای موضوع است، زیرا مسئله پوشاک در راس مسائل صنایع فرهنگی ایران است.

وی با بیان اینکه مجموع چالش‌های صنایع فرهنگی در حال تدبیر است گفت: حوزه لباس فراگیر‌ترین موضوع در صنایع فرهنگی است، زیرا ۱۰۰ درصد مردم ایران مسئله لباس دارند و البته موضوعاتی نظیر زیبایی شناسی، عفاف، هویت ملی در لباس ایرانی اهمیت این مسئله را دو چندان کرده و کارگروه مد و لباس هم به این بعد محتوایی توجه دارد و همچنین با توجه به الزامات قانونی به موضوعات دیگری مانند مسائل اقتصادی این حوزه هم پرداخته می‌شود.

امامی گفت: با افتخار از جشنواره قبلی مد و لباس فجر اعلام کردیم که برگزیدگان جشنواره‌های رسمی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار می‌گیرند و این حمایت شامل جشنواره‌های موضوعی و استانی هم خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن بیان اینکه مسئله فقط کار بر روی حجاب نیست بلکه در حوزه صنایع فرهنگی و به ویژه پوشاک چالش فرهنگی داریم گفت: تمام محصولات در جشنواره‌ها به عنوان یک تولید خانگی یا کسب و کار صنفی قابلیت این را دارند که به انتخاب خانواده‌های ایرانی برسند.

وی اظهار کرد: در مورد نمایشگاه‌ها و سکو‌های توزیع لباس در حال همکاری با شبکه بانکی هستیم که میان وزیر فرهنگ، اقتصاد و بانک مرکزی توافق شده تا بانک‌های عامل از شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها و سکو‌های توزیع از طریق گشایش اسناد اعتباری حمایت می‌کنند که سقف تعیین شده برای تسهیلات بانک‌ها ۵ میلیارد تومان است و همچنین امکان خرید اقساطی مردم از فروشندگان فراهم کنند.

امامی گفت: البسه‌ای که یک تولید کننده تهیه کرده درست نیست دولت رایگان توزیع کند، زیرا این بی حرمتی است و باید محصولات به فروش برسد، اما باید شرایطی هم فراهم بشود تا خرید برای مردم تسهیل شود.

وی با بیان اینکه دوره بعدی جشنواره مد و لباس فجر در خرداد سال آینده برگزار خواهد شد و بر اساس آسیب شناسی ۱۱ دوره قبلی تحول اساسی در این جشنواره آینده رخ داده است گفت: ویژگی مهم جشنواره بعدی مد و لباس فجر حضور برند و صنایع است که باید در کنار طراحان قرار بگیرند و در شورای سیاستگذاری روش انجام این کارپیدا شده که اساسا محصول نهایی در جشنواره حضور پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار