ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های استان سمنان نیازمند هدایت است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: ما در بخش ظرفیت‌های علمی، بسیار توانمند هستیم اما این داشته‌های علمی دانشجویان و دانشگاهیان نیازمند هدایت است.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی گفت: اساتید نقش بسزایی در شکوفایی استعدادهای جوانان نسل امروز دارند و با توجه به جنگ ترکیبی دشمنان این نقش و رسالت اساتید برجسته‌تر از سابق نیز احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن با القای ناکارآمدی نظام تلاش دارد تا بین نسل جوان و آرمان‌ها فاصله بیاندازد از سوی دیگر دشمنان با جنگ ترکیبی قصد دارد تا انگیزه را از جوان ایرانی بگیرد و در این بین دانشگاه‌ها نقش مهمی دارند، افزود: نقش اساتید و مسئولان دانشگاه‌ها در ایجاد انگیزه در بین جوانان و دانشجویان بسیار پر رنگ است

امام جمعه سمنان با بیان اینکه با توجه به نیاز کشور به ظرفیت‌های علمی دانشجویان می‌بایست نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشیم، تاکید کرد: دشمنان از این نقش آفرینی به خوبی آگاهی دارد و لذا برای جوانان ما برنامه‌های جدی چیده است.

سرپرست دانشگاه سمنان نیز در این دیدار از تشکیل اتاق فکر توسعه در دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: توسعه آموزش عالی، گردشگری، ارتباط جامعه با صنعت، کاربردی کردن دانش‌های فنی نوین، از جمله اهداف ایجاد این اتاق فکر است.

 سیف الله سعدالدین به برنامه‌ریزی برای ایجاد زیر ساخت‌های توسعه اقتصادی و دانش بنیان در دانشگاه سمنان اشاره کرد و افزود: ایجاد نیروگاه خورشیدی، کشت زعفران و گیاهان دارویی، ایجاد گلخانه دانش‌بنیان، ایجاد مزرعه فارم دامی برای دام‌های سنگین و ایجاد دانش فنی آب‌های ژرف از جمله برنامه‌هایی است که برای توسعه اقتصادی و دانش‌بنیان در این دانشگاه مصوب شده است.

 سعدالدین خاطر نشان کرد: باهماهنگی‌های انجام شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک مجموعه حفاری آب ژرف با محوریت دانشگاه سمنان در استان سمنان انجام خواهد شد

اشکان جبلی جوان معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سمنان نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات بازگشایی دانشگاه‌ها پس از دوران کرونا گفت: در شروع نیمسال با مشکل خوابگاه مواجه بودیم که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و کمک‌های صورت گرفته، ۷۰۰ ظرفیت جدید به سه هزار و ۷۰۰ ظرفیت قبلی در بخش خوابگاهی دانشگاه سمنان اضافه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.