رزمایش مشترک مجدد آمریکا و کره جنوبی با جنگنده‌های رادارگریز

در میانه بالاگرفتن تنش‌ها بین دو کره، سئول مجددا با استفاده از جنگنده‌های رادارگریز F-۲۲ و F-۳۵B دست به رزمایش هوایی ترکیبی با آمریکا زد.

نیروی هوایی سئول اعلام کرد کره جنوبی و آمریکا امروز (جمعه) رزمایش هوایی ترکیبی را با حضور جنگنده‌های رادارگریز F-۲۲ و F-۳۵B برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره، دو طرف این رزمایش را بر فراز دریای زرد، تنها دو روز پس از برگزاری مانور‌های هوایی با بمب افکن‌های استراتژیک B-۱B و جت‌های F-۲۲ و F-۳۵B از ارتش آمریکا انجام دادند.

این رزمایش یک روز پس از آن انجام می‌شود که در پی بالا گرفتن تنش‌ها، کره شمالی هشدار داد «شدیدترین واکنش» را به هرگونه اقدام نظامی از سوی آمریکا انجام خواهد داد. وزارت خارجه کره شمالی همچنین گفت: «تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود ادامه می‌دهد، کره شمالی هم تمایلی به برقرای تماس یا گفتگو با آن‌ها نخواهد داشت.»

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ساعاتی بعد با اشاره به رزمایش مشترک بین سئول و واشنگتن گفت گفت: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که هیچ قصد خصمانه‌ای با کره شمالی نداریم و به دنبال دیپلماسی جدی و پایدار برای رسیدگی به طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه هر دو کشور و منطقه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار