وزیر تعاون مطرح کرد؛

مبادلات تجاری با زیمبابوه توسعه پیدا می‌کند

مرتضوی گفت: پیش بینی شده است که سطح مبادلات تجاری میان ایران و زیمبابوه به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال افزایش داده شود.

سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست با وزیر امور خارجه و تجارت بین الملل کشور زیمبابوه گفت: اجلاس همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با کشور زیمبابوه از ۱۲ بهمن همزمان با آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و هیئت‌های دو طرف به تفاهمات بسیار مطلوبی در حوزه‌های مختلف رسیدند.

وی افزود: در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، انتقال تجربیات، آموزش‌های فنی و حرفه ای، کشت فراسرزمینی و افزایش سطح مبادلات تجاری تفاهم نامه‌های مناسبی را آماده کردند و امیدواریم فردا با حضور روسای دو هیئت به امضا برسند.

مرتضوی اظهار کرد: کشور زیمبابوه مشترکات فراوانی را با ایران دارند نظیر اینکه روحیه انقلابی دارند و کشوری است که مورد تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا قرار گرفته و استعداد‌های نهفته‌ای در این کشور وجود دارد که ما برای کمک به کشور زیمبابوه و همچنین توسعه روابط دوجانبه اقتصادی اعلام آمادگی کردیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در تفاهمات پیش بینی شده که سطح مبادلات تجاری میان دو کشور به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال افزایش داده شود که این مهم دست یافتنی و قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه در مذاکرات به نتایج خوب و مطلوبی رسیدیم و امیدواریم سطح همکاری‌ها افزایش پیدا کند گفت: کشور زیمبابوه تمایل دارد از تجربیات ایران در حوزه خودکفایی استفاده کند.

مرتضوی اظهار کرد: حتما باید تراز تجاری میان دو کشور مطلوب شود و به تراز مثبت برسیم و برنامه‌های خوبی در حوزه انتقال تجربیات در بخش دارو، صادرات ماشین آلات کشاورزی و صادرات مواد پتروشیمی پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار