۳۵۰ طلبه حوزه علمیه در مشهد عمامه‌پوش شدند

جشن عمامه گذاری ۳۵۰ طلبه حوزه علمیه خراسان رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، علما، استادان، طلاب و خانواده های آنها در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.

در این آئین معنوی که شنبه شب و همزمان با سالروز میلاد مولود کعبه مولای متقیان علی علیه السلام برگزار شد طلاب جوان به دست دبیر و اعضای شورای عالی، استادان سطوح خارج، مدیر حوزه علمیه خراسان و نیز علمای حاضر در جلسه معمم شدند و این استادان برای توفیق خدمت طلاب در راستای تبلیغ دین و گسترش معارف اسلامی از آنان خواستند در عرصه‌های علمی و اخلاقی کوشا باشند.

مدیحه سرایی مداح اهل بیت (ع) در وصف امیر مومنان (ع)، سخنرانی حجج اسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و حائری مدیر مرکز خدمات خراسان رضوی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین قرائت مرامنامه طلبگی نیز در این مراسم انجام شد که در بخشی از آن آمده است: پیمان می‌بندم که برای تقویت اسلام عزیز و نظام مقدس برآمده از آن تا آخرین نفس و قطره خون تلاش کنم و همواره ملتزم به فرمان، ولی فقیه که ولایتش استمرار ولایت انبیای عظام و ائمه اطهار علیهم السلام است باشم تا سربازی وفادار برای انقلاب اسلامی و برپایی تمدن بزرگ آن باشم. "

در پایان مراسم عمامه گذاری نیز طلاب حوزه علمیه خراسان، شب به یاد ماندنی تلبس و عمامه گذاری خود به لباس مقدس و پر مسوولیت روحانیت را همراه با خانواده در قاب تصویر ثبت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار