ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون دانش آموزان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره اهداف مشترک دانشگاه و اداره کل آموزش و پرورش استان در حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان، بر اهمیت واکسیناسیون و گسترش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

عباس رضاییان زاده گفت: تامین، حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان و ترویج فرهنگ خودمراقبتی به عنوان یکی از برنامه‌های ملی طرح تحول سلامت، از اهداف مشترک دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس است و برنامه ریزی، اجرا، پایش و ارزشیابی این مهم از تعهدات مشترک هر دو دستگاه محسوب می‌شود.

او گفت: با شروع سال تحصیلی جدید و احتمال بروز بیماری‌های حاد تنفسی با اولویت کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی، پیش بینی تهویه مناسب و واکسیناسیون و دیگر شیوه نامه‌های مورد تاکید با هدف حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان به اداره کل آموزش و پرورش ارسال شد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در شرایط کنونی به مشارکت پیش از پیش دانش آموزان و معلمان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تمام مدارس نیاز مبرم احساس می‌شود و مدارس لازم استمطابق با شیوه نامه ستاد ملی مقابله با کرونا شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند که انتظار می‌رود این امر از سوی ناظران آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستمر پایش و رصد شود.

او با بیان اینکه ناظران سلامت دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از چک لیست ابلاغی وزارت بهداشت با تاکید بر واکسیناسیون و پاسخ سریع به احتمال اپیدمی یا طغیان بیماری در مدارس بر این مهم نظارت می‌کنند، گفت: با شناسایی و اعلام نواقص بهداشتی به ادارات آموزش و پرورش مناطق، نواحی و شهرستان‌ها برای رفع موارد، پیگیری ویژه صورت می‌گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تاکید بر اهمیت آموزش در حوزه سلامت، گفت: ارائه آموزش‌های لازم به مدیران مدارس و کارکنان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.

او گفت: آگاه سازی به کمک برگزاری نشست‌های توجیهی ویژه دانش آموزان و کارکنان مدارس و تولید رسانه‌های آموزشی که در راستای ارتقا و ترویج سطح بهداشت فردی و بهبود محیط مدارس و توانمند سازی دانش آموزان و اولیاء مدارس، در دستور کار معاونت بهداشت دانشگاه قرار دارد.

رضائیان زاده ابراز امیدواری کرد با ایفای نقش موثر خانواده‌ها و معلمان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شاهد ارتقای سلامت نوجوانان و مدارس و کنترل بیماری‌ها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.