جهش ۱۰۰ درصدی شاخص آبرسانی در انتظار تمامی روستاهای بخش مرکزی چابهار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از رفع محرومیت آبی ۵۸ روستای بخش مرکزی شهرستان چابهار با اجرای طرح آبرسانی برای اتصال این روستاها به آب پایدار سد زیردان تا سال آینده خبر داد.

علیرضا قاسمی  با اشاره به روند عملیات اجرایی این طرح مهم که امسال آغاز شد، اظهارداشت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از مسیر اجرای طرح خط انتقال از لاتیدان به روستاهای بخش مرکزی چابهار، از مسیر سخت گذر و کوهستانی عبور می‌کند، ۶ دستگاه بیل مکانیکی مجهز به چکش هیدرولیکی عملیات حفاری و بازگشایی مسیر را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: سختی کار سبب شد برای تسریع در پیشرفت طرح حداکثر چهار دستگاه بیل مکانیکی و یا ماشین‌آلات راه‌سازی دیگر به این طرح مهم آبرسانی اضافه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این طرح از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران و مجتمع‌های آبرسانی روستایی و جهاد آبرسانی تکمیل خواهد شد، گفت: در راستای اجرای این خط انتقال، شبکه‌های توزیع و خطوط فرعی تمامی روستاهای بخش مرکزی در قالب جهاد آبرسانی در حال اجراست.

وی حجم عملیات اجرایی این طرح را بیش‌از ۳۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح، تمامی روستاهای بخش مرکزی به سد زیردان متصل و از آب پایدار برخوردار می‌شوند.

قاسمی با بیان اینکه، هم‌اینک روستاهای بخش مرکزی شهرستان چابهار آبرسانی سیار می‌شوند و سرعت تکمیل طرح جهت رساندن آب پایدار به مردم برای ما حائز اهمیت است، اظهارداشت: با اجرای خطوط انتقال و تکمیل شبکه توزیع شاخص بهره‌مندی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید که این مهم در سال ۱۴۰۲ صورت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار