رئیس جمهور ترکیه در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان، بر توسعه همكاري‌هاي اقتصادي با ايران تأكيد كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران  به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه و علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان بر اراده تهران – آنکارا برای درهم آمیختن اقتصاد دو کشور تاکید کردند.

صالحی در این دیدار كه چهارشنبه شب در آنكارا پايتخت تركيه برگزار مي‌شد، ضمن ابلاغ سلام گرم محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران، اراده و تاکید مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران برای داشتن بهترین روابط با ترکیه را خاطرنشان کرد.

وی گفت: اقتصاد دو کشور مکمل یکدیگر هستند و باید حداکثر تلاش به عمل آید که این همکاری های اقتصادی در هم تنیده و پیوسته شود که در نتیجه آن روابط روز بروز عمیق تر و پایدار تر خواهد شد.

وزیر امور خارجه با اشاره به فعالیت بیش از چند صد شرکت ایرانی در ترکیه، آمادگی کشورمان را برای تسریع در اجرای توافقات، متنوع کردن مبادلات تجاری و تسهیل تجارت ترجیحی اعلام کرد.

رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار متقابلاً از صالحی خواست سلام گرم وی را به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران تقدیم کند.

عبدالله گل با بيان اینکه ترکیه خانه شما و ایران خانه ماست، سفر صالحی با هدف توسعه مناسبات اقتصادی فیمابین را حائز اهميت خواند و  گفت: ما همواره تاکید کرده ایم که اراده ما توسعه همکاری های اقتصادی با ایران است و مایه امید و خوشنودی است که در سال های اخیر حجم تجارت دو کشور افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: هدف ما رسیدن به سطح 30 میلیارد دلاری تجارت دو کشور است و دیدگاه ما متنوع کردن مبادلات دو کشور و پیوستگی اقتصادی فیمابین است.

رئیس جمهور ترکیه با تأكيد بر ضرورت تسریع در علمیاتی شدن توافقات دو کشور افزود: ایران و ترکیه از ظرفیت کافی برای توسعه همکاری های همه جانبه برخوردارند و طرح ها و سرمایه گذاری های مشترک به نفع دو کشور و دو ملت است.

طرفین همچنین ابراز امیدواری کردند که با اجرایی شدن توافقات و طرح های همکاری فیمابین در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی، فصل جدیدی از همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور آغاز شود.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه از جمله موضوعات سوریه و عراق مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار