وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه ثابت هفتگی با مسولان و رؤسای فرودگاه های کشور، تصميم گرفته شد مدت زمان تاخیر پروازها در فرودگاه های کشور به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،علی نیکزاد گفت: در جلسه ثابت هفتگی با مسولان و رؤسای فرودگاه های کشور در زمینه کاهش زمان تاخیر پروازها تصمیماتي اتخاذ و مقرر شد مدت زمان تاخیر پروازها در فرودگاه های کشور به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.

وی ادامه داد: از زمان ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی تا کنون 25 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور افزوده شده است و هم اکنون 201 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور فعال است و در زمینه تعداد هواپیما کمبودی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت:

نیکزاد با بيان اينكه در زمینه خرید هواپیماهای روسی، مذاکراتی بین مسولان دو کشور انجام شده است، افزود: در صورت تایید سازمان هواپیمایی کشور، برای ساخت تعدادی از هواپیماهای روسی، سفارش ساخت به روس ها داده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون 9 هزار و 800 کیلومتر راه آهن در کشور در دست ساخت است و این در حالی است که تا پیش از دولت نهم، تنها 10 هزار کیلومتر راه آهن در کشور وجود داشت.

نیکزاد افزود: توسعه شبکه راه آهن کشور در دستور کار قرار دارد و مطابق برنامه، سالانه یک هزار کیلومتر به شبکه ریلی کشور اضافه می شود و اعتبارهای مورد نیاز نیز اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور نیز گفت: این کار از طریق ایجاد راه آهن ایلام- اسلام آباد انجام خواهد شد و تصمیمات لازم در این زمینه در سفر چهارم هیات دولت به استان ایلام اتخاذ شده و با در نظر گرفتن اعتبارهای لازم، سال آینده عملیاتی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بيان اينكه در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن مهر در کشور هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: بانک ها برای ساخت واحدهای مسکن مهر شهری و روستایی به میزان ساخت و ساز تسهیلات پرداخت می کنند و در این زمینه با مشکل روبه رو نیستیم.

وی ادامه داد: 26 هزار و 650 واحد مسکن مهر شهری و روستایی ساخته می شود که 10 هزار روستایی و بقیه شهری است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه راه های منتهی به مرز بین المللی مهران در استان ایلام در دستور کار قرار دارد و اعتبارهای مورد نیاز اختصاص خواهد یافت.

نیکزاد گفت: اکنون تمامی شهرستان های استان ایلام دارای کنارگذر هستند که البته نیمه تمام بوده اما تا پایان سال 91 تکمیل خواهد شد.

وزیر راه وزیر راه و شهرسازی برای بهره برداری از یک هزار و 700 واحد مسکن مهر صبح امروز وارد ایلام شد./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار