با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور صورت گرفت؛

بهره برداری از ساختمان پایگاه امدادونجات کوهستان صاحب الزمان (عج) در کرمان

با حضور کولیوند، ساختمان پایگاه امدادو نجات کوهستان صاحب الزمان (عج) به ارزش ریالی ۹۰ میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.

امیر خانی، معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمان گفت: پایگاه امداد و نجات کوهستان واقع در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر کرمان از سال ۹۲ راه اندازی شده بود و تاکنون امدادگران در کانکس مستقر بودند و خدمت رسانی می‌کردند.

او با اشاره به افتتاح  ساختمان پایگاه امدادونجات کوهستان صاحب الزمان (عج) به متراژ ۳۶۰ مترمربع در ۲ طبقه به ارزش ریالی ۹۰ میلیارد ریال افزود: پوشش تمام حوادث کوهستان در شهر کرمان از طریق این پایگاه انجام می‌شود و با توجه به اینکه مجموعه پردیسان قائم، فضایی گردشی و از طرفی فضایی  برای کوهنوردی است؛ بنابراین حوادث زیادی در این موقعیت به خصوص در روزهای  پنج شنبه و جمعه رخ می‌دهد که احداث این ساختمان از الزامات بود.

امیرخانی با بیان اینکه گروه امدادی مستقر در این پایگاه از افراد متخصص و باتجربه هستند که تجربه نجات گری در حوادث ملی را پوشش دادند.

معاون امدادونجات هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه ۲ پایگاه کوهستان در کرمان داریم که یکی از آن ها واقع در راین و دیگری در کرمان است، گفت: پایگاه کوهستان امداونجات صاحب الزمان (عج)  به همت شرکت بوتیا و با تامین اعتبار ملی تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

او گفت: این پایگاه به نام مرحوم احمد توکلی نامگذاری شده است که ایشان از نجات گران هلال احمر در کرمان بوده که در سال ۹۳ فوت کرده اند.

به گفته او از ابتدای امسال تاکنون ۶۲ حادثه کوهستانی در استان کرمان پوشش داده شده که ۸ فوتی نیز از ارتفاعات به پایین  انتقال داده شده است.

 پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور همچنین در سفر به کرمان با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان به مقام شامخ شهدا به ویژه سیدالشهدای مقاومت ادای احترام کرد. 

کولیوند در گلزار شهدای کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.