تأمین نیاز دارویی ۳۲ هزار بیمار از سوی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان جنوبی از تأمین نیاز دارویی ۳۲ هزار بیمار از سوی هلال احمر استان از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.

لطیفی گفت: جمعیت هلال احمر بر اساس اصول هفت گانه انسانیت، بی غرضی، بی‌طرفی، استقلال، خدمات داوطلبانه، وحدت و جهان شمول بودن، ارتباط نزدیکی با تفکرات امام راحل (ره) دارد.

او با اشاره به پیشرفت چشمگیر هلال احمر در حوزه‌های مختلف پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، افزود: فعالیت هلال احمر قبل از پیروزی انقلاب بسیار محدود بود، اما امروز با اجرای طرح‌های مختلف در زمینه‌های بهداشتی و درمانی خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌دهد.

لطیفی با بیان اینکه از ابتدای شهریور سال ۱۴۰۰ تاکنون خدمات شایسته‌ای در حوزه داروخانه هلال احمر خراسان جنوبی ارائه شده است، گفت: طی این مدت ۳۲ هزار بیمار که اکثرا بیماران خاص و صعب العلاج بوده از خدمات دارویی بهره‌مند شده اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به قرارداد‌های منعقد شده با مراکز خیریه، بیمه‌های تکمیلی، دانشگاه علوم پزشکی و ... بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به بیماران خاص و نیازمند کمک دارویی شده است.

او با اشاره به خرید‌های به موقع دارو‌های مورد نیاز بیماران خاص اعم از پیوند، ام اس، ام پی اس، دیالیز، تالاسمی، ناباروری، سرطان و سایر بیماری‌های خاص، عنولن کرد: انبار مناسب دارویی این مجموعه و همینطور ایجاد هماهنگی مناسب با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص سهمیه بندی دارویی، موجب شده تا با توجه به وجود تحریم‌ها و نوسانات بازار دارویی کشور، بیماران خاص استان جهت تهیه داروی مورد نیاز با مشکل مواجه نشوند.

لطیفی بیان کرد: مرکز دارویی هلال احمر استان توانسته در مدت یک سال و نیم اخیر در تمامی برنامه‌های کاروان سلامت در مناطق محروم مرزی و سایر نقاط استان به صورت داروخانه سیار ارائه خدمت کند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد با مراکز خیریه، خصوصی و دولتی موجب شده تا مراجعین با کمترین هزینه خدمات دارویی دریافت کنند، تصریح کرد: داروخانه هلال احمر خراسان جنوبی همه روزه به جز ایام تعطیلات رسمی در دو شیفت صبح و عصر فعال است.

او ادامه داد: با توجه به دستورالعمل ابلاغ شده دولت خدمت گزار در خصوص تنظیم جمعیت و افزایش فرزند آوری، داروخانه این جمعیت توانسته با تأمین به موقع و به میزان مورد نیاز دارو‌های ناباروری خدمات شایسته‌ای به هم استانی‌های ارجمند ارائه کند.

برچسب ها: هلال احمر ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.