جمهوری اسلامی ایران با یک تروریسم رسانه‌ای روبرو است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران این روز‌ها با تروریسمی رسانه‌ای روبرو است که با بهره‌گیری از پول‌های نامشروع هیچ ابا و ترسی هم از تحریف، تهمت و دروغ پراکنی ندارد.

محمد مهدی اسماعیلی  در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بسیج رسانه استان قزوین در خصوص جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار کرد: ابوذر نماد انقلابی و انقلابی گری است، در تاریخ اسلام هرجا به داستان ابوذر برمی خوریم یک حرکت انقلابی، جهادی و مؤمنانه را از او مشاهده می‌کنیم.

وی از ابوذر به عنوان یک الگو در کار جهاد رسانه‌ای یاد کرد و گفت: جشنواره ابوذر به همین دلیل یک الگو را به جریان رسانه‌ای کشور معرفی می‌کند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه این روز‌ها شاهد یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار هستیم، افزود: ما با تروریسم رسانه‌ای و بمباران دروغ و تحریف روبرو هستیم، جریانی که از هیچ دروغ و تحریفی ابایی ندارد و اساس کار خود را دروغ، تهمت و کجی و ناراستی بنا کرده است.

به گفته اسماعیلی، این جریان یک جنگی شناختی - ترکیبی تمام عیار را علیه ملت و نظام ما براه انداخته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به رغم تلاش‌های همه جانبه دشمنان از جمله جبهه رسانه‌ای آنان که برای اخلال در مسیر انقلاب اسلامی همه تلاش خود را به کار گرفتند، خوشبختانه از این آزمون سخت و دشوار نیز سربلند بیرون آمده ایم.

وی ادامه داد: انصافاً آزمون دشواری را شاهد بودیم چرا که دشمن بوسیله رسانه‌های مزدور خود که با پول‌های نامشروع حرکتی براندازانه را دنبال می‌کردند به ۲ قطبی سازی و روبروی هم قرار دادن مردم روی آورده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دشمن همه کار کرد، اما نتوانست نور انقلاب را خاموش کند چرا که این انقلاب مرهون بزرگانی است که با خون خود این نهال را آبیاری کردند و هیچ گاه این اتفاقات نمی‌تواند انقلاب اسلامی را از مسیر خود خارج کند.

اسماعیلی با بیان اینکه جریان رسانه‌ای در خط مقدم پیکار در جنگ ترکیبی و شناختی قرار دارد، تصریح کرد: باید اذعان کرد به رغم همه داشته‌ها و نیرو‌های جوان، مؤمن و انقلابی، خلاق، پرکار و کم توقع که کم هم نیستند و رویش‌های شکل گرفته، در این حوزه نیازمند تقویت و بازآرایی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به افزایش توان و تدارکات جبهه رسانه‌ای انقلاب نیازمند هستیم، ادامه داد: دولت انقلابی سیزدهم در این راستا مصمم است تا شرایط را هر چه بیشتر برای اعتلای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه فراهم کند.

وی با بیان اینکه پس از گذشت یک سال و نیم از فعالیت دولت سیزدهم اتفاقات و تحولات زیادی را در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: در این حوزه شعار نمی‌دهیم بلکه کارنامه ارایه می‌کنیم.

وی افزود: دشمن در ماجرا‌های اخیر بسیار تلاش کرد تا جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور برگزار نشود و اگر شد از رونق چندانی برخوردار نباشد، اما همه شاهد برگزاری باشکوه این رخدادها، هم تراز با ارزش‌های انقلاب اسلامی هستیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم آماده کمک به جریان سالم و پرشور در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه است.

وی با بیان اینکه امروز الزامات جدیدی در رسانه‌ها حکمفرما شده و با پدیده انسان رسانه روبرو هستیم، گقت: یک جوان خوش فکر انقلابی با فعالیت رسانه‌ای خود می‌تواند میلیون‌ها مخاطب را جذب کند و وقتی به بازآرایی رسانه‌ای اشاره می‌کنیم باید به این موارد توجه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار