حضور شهرهای ملی و جهانی صنایع‌دستی استان یزد در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد از حضور شهرهای ملی و جهانی استان یزد در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی خبر داد.

عبدالمجید عربی، سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد با بیان این‌که در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ۱۵ غرفه مختص به استان یزد وجود دارد، گفت: سه غرفه مربوط به شهرهای ملی و جهانی استان مثل شهر جهانی زیلو، شهر ملی حصیربافی و شهر ملی زیورآلات سنتی است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد بابیان این‌که سایر غرفه‌ها مرتبط با شهرستان‌های استان است که با توجه به رشته‌های بومی به‌صورت زنده اجرا می‌شود،‌ افزود: از چند هنرمند معلول برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده و غرفه نیز برای حضور معلولان مناسب‌سازی شده است.

عربی بابیان این‌که موزه‌ای موقت از آثار صنایع‌دستی دارای خلاقیت و با کاربری جدید و فاخر، در غرفه یزد ایجادشده،‌ ادامه داد: از همه شهرستان‌ها به‌جز شهرستان مروست با توجه به اینکه شهرستان نوپایی است آثار را گردآوری کردیم.

او با اشاره به این‌که شهرستان ابرکوه با گلیم‌بافی و نمد، اردکان با کار بافی، میبد با محوریت زیلو و سفال، چلنگری و غرفه موتابی، بافق حصیربافی، از خاتم گلیم‌بافی، تفت خراطی و ابریشم و همین‌طور مهریز با سنگ‌تراشی و ترکه‌بافی، اشکذر با کار بافی و چرم در نمایشگاه حضور دارند، گفت: چهار غرفه به شهرستان یزد اختصاص‌یافته که در غرفه‌ها هنرمندان نساجی سنتی، سفال و سرامیک، چرم و مس حضور دارند.

عربی با تأکید بر این‌که از شرکت‌های خلاق برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است، تصریح کرد: شرکت‌های خلاق در زمینهٔ فروش و بازاریابی به ما کمک می‌کنند که در آینده درزمینهٔ فروش آنلاین و صادرات اقدام کنیم، از طرفی با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین دانشگاه علم و هنر و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد منعقدشده،‌ امسال دانشگاه در نمایشگاه حضورداشته تا به ما درزمینهٔ آموزش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار