همزمان با دهه فجر؛

آغاز واکسیناسیون رایگان طیور شهرستان اسد آباد در برابر نیوکاسل

رئیس دامپزشکی اسدآباد از آغاز اجرای رایگان طرح ملی واکسیناسیون آشامیدنی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل همزمان با دهه فجراین شهرستان خبر داد.

رئیس دامپزشکی اسدآباد از برگزاری اردوی جهادی ارائه خدمات رایگان به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

حسین وثوقی کیا ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: این طرح با استفاده از توان بخش دولتی از ۱۲ بهمن همزمان با ایام دهه فجر در تمام واحد‌های روستای شهرستان اسدآباد به تعداد ۷۶۰۰۰ هزار قطعه طیور بومی بصورت رایگان اغاز شده است.

او افزود: با توجه به اینکه بیشتر خدمات ارائه شده به بهره برداران در اداره دامپزشکی رایگان صورت می‌گیرد، ولی به مناسبت این ایام معاینات، نسخه نویسی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی و انجام ضدعفونی، سمپاشی رایگان اماکن دامی، واکسیناسیون دام‌های سنگین و سبک برعلیه بیماری تب برفکی، واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل به صورت آشامیدنی و انجام سونوگرافی بصورت رایگان در دستور کار قرار گرفته است.

او در ادامه شهرستان اسدآباد را یکی از قطب‌های دامپروری و دامداری استان برشمرد و با اشاره به نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت جامعه افزود: مهم‌ترین وظیفه این مجموعه مبارزه با بیماری‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی است.

او گفت: اجرای این طرح به‌عنوان یکی از مجموعه اقدامات پدافند غیرعامل در جهت اقتصاد مقاومتی و کمک به رونق تولید و به‌منظور حفظ و حراست از سرمایه اندک روستائیان و کاهش خطر سرایت بیماری نیوکاسل به مرغداری‌های صنعتی در حال انجام است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکید کرد: دهیاران، مسئولین خانه بهداشت و بهره برداران طیور بومی در اجرای این طرح با دامپزشکی همکاری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.