دولت برای نوروز سهمیه بنزین در اختیار مردم قرار می‌دهد؟

سخنگوی هیات دولت در پاسخ به این پرسش که دولت برای نوروز سهمیه بنزین به مردم می‌دهد؟ گفت: فعلا صبر کنید تا قبل از نوروز مشخص می‌شود.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه مای صنایع دستی گفت: امروز از زمانی که به نمایشگاه آمدم تا الان فقط از چند غرفه بازدید کردم. تصور می‌کردم به دلیل برودت هوا و بارش برف و تعطیلی‌های این چند روز نمایشگاه خلوتی باشد، اما برخلاف تصورم خیلی هم شلوغ بود.

او درباره همگرایی بین وزرای دولت در حوزه گردشگری و حمایت دولت از گردشگری افزود: هیات دولت به موضوع گردشگری فرابخشی نگا می‌کند و همین حضور چشم گیری ک هیات دولت برای بازدید از این‌نمایشگاه تاکنون داشته است بیان گر این‌موضوع است. برای مثال شاید طبیعی‌تر باشد برخی از بخش‌ها مثل حوزه وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد همکاری‌هایی با حوزه گردشگری داشته باشند، اما اینکه وزارت نیرو هم با گردشگری همکاری کند نشان می‌دهد که این حوزه محدود به یک یا دو یا سه حوزه نیست و همه بخش‌های دولت به این موضوع نگاه ویژه‌ای دارند. دلیلش هم نمایش حقیقت‌ها برای بیان تصاویر واقعی از ایران و شادی دل مردم و افزایش اقتصاد مولد و پویا برای اقشار کم درآمدتر است و هم اینکه این دید و بازدید‌های ایام مختلف فضای مثبتی ایجاد می‌کند که باعث‌می شود دولت نگاه ویژه‌ای به موضوع گردشگری داشته باشد.

او‌همچنین افزود: در جلسات هیات دولت سید عزت الله ضرغامی فردی بسیار فعال و جنگنده است و در هر جلسه موضوعی درباره آثار باستانی و تاریخی و مشکلات همکاران فعال گردشگری را بیان می‌کنند که پیگیری شود.

بهادری جهرمی با توجه به چند سال محدودیت سفر در تعطیلات نوروز به دلیل شیوع کرونا و رونق گرفتن سفر‌های نوروزی در نوروز ۱۴۰۲ و تدابیر دولت برای نوروز سال آینده گفت: نوروز ۱۴۰۱ اولین نوروز بعد از استقرار دولت سیزدهم بود و ستاد سفری که با محوریت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد با حضور همه دستگاه‌های مرتبط فعالیت‌های خوب و قابل توجهی داشت و خداراشکر میزان سفر‌ها به قبل از کرونا برگشت و اقتصاد گردشگری رونق گرفت و روحیه مردم را احیا کرد. همین جهت گیری برای نوروز ۱۴۰۲ نیز انفاق خواهد افتاد.

او ادامه داد: دولت برای افرادی که قصد سفر دارند پیش بینی‌هایی داشته و پیش از این هم برای فعالیت در حوزه گردشگری تخفیف‌ها و‌معافیت‌هایی داشته و در صدور مجوز‌ها اقدام جهادی صورت گرفته است که اعطای همه مجوز‌ها برخط شد و خیلی از این‌ها مانع زدایی شد. دولت حامی و هادی فعالیت‌ها و اقتصاد‌ها وکسب وکار‌های خرد است و آثارش را در تعطیلات نوروزی خواهیم دید.

او در پاسخ به این پرسش که دولت برای نوروز سال آینده سهمیه بنزین در اختیار مردمی که قصد سفر دارند قرار می‌دهد؟ گفت: فعلا صبر کنید تا قبل از نوروز مشخص می‌شود.

بهادری جهرمی درباره اینکه آیا در نوروز سال آینده به سفر می‌روید؟ بیان داشت: نمی‌دانم، سال گذشته که از روز‌های ابتدایی سال جلسات هیات دولت برگزار شد و نتوانستیم به سفر برویم. در کل بعد از حضور در دولت کمتر فرصت می‌شود سفر غیر کاری بروم. اما امروز در این نمایشگاه در غرفه خراسان مهمان سرا‌هایی دیدم که شبی ۳۵ هزار تومان بودند و اگر امام رضا (ع) طلبیدند و فرصت شد حتما به مشهد می‌روم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار