خاتمی:

تیر دشمن در حوادث اخیر به سنگ خورد

امام جمعه موقت تهران گفت: اتاق فکر اغتشاشات را منافقین، سلطنت طلبان و سلطه‌گران تشکیل دادند، اما ما با افتخار میگوییم که تیرشان به سنگ خورد و در اهدافشان ناکام ماندند.

حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن در شیراز با بیان اینکه مردم ایران امروز عبادتی بزرگ را رقم زدند، گفت: دشمنان خودشان را کشتند تا مردم امروز به خیابان‌نیایند، اما مردم حماسه‌ای دیگر آفریدند.

او با بیان اینکه راهپیمایی امروز هشت پیام دارد، گفت: زبان حال جمعیت امروز این است که ما نظام اسلامی را می‌خواهیم، به آن عشق می‌ورزیم، و تا پای جانمان، پای این پرچم الله اکبر ایستاده‌ایم.

حجت‌الاسلام خاتمی، یکدلی، اتحاد ملی در کنار اختلاف سلیقه، وحدت در اصول، از دیگر پیام‌های راهپیمایی امروز دانست و گفت: همه کسانیکه در راهپیمایی امروز شرکت کردند، خواهان ایران سربلند، مقتدر و پیروز هستند.

امام جمعه موقت تهران، پیام سوم مردم در راهپیمایی امروز را پیام وفاداری عنوان کرد و گفت: مومنین پیمان‌شکنی نیستند و پای عهد خود می‌ایستند و از این پرچم دفاع می‌کنیم.

او گفت: یک پیام هم شهدا برای دهه هشتادی‌ها دارند و آن، اینکه ما رفتیم تا دشمنان بر این کشور سلطه نداشته باشند، و این امانت را برای شما می‌گذاریم.

حجت‌الاسلام خاتمی گفت: پیام دیگر این اجتماع عظیم، پیام ولایت مداری است؛ چراکه، ولی فقیه ما، نائب امام است؛ و همه بدانند، ولی فقیه ما تنها یک رهبر سیاسی نیست، رهبر ما جانشین امام زمان است و همه آنان که عشق به حضرت، ولی عصر دارند، رهبر را به عنوان جانشین ایشان می‌بینند.

او با بیان اینکه ۱۴ قرن است که شیعیان، اهل کوفه را نفرین می‌کنند، گفت: چون سیدالشهداء جانشینش را به کوفه فرستاد و مردم کوفه به او بی‌وفایی کردند، اما شما مردم ایران، باوفائید و به یاری خداوند در روز ظهور پای کار ایشان ایستاده‌اید.

امام جمعه موقت تهران، پیام دیگر این اجتماع باشکوه را نفرت از استکبار، آمریکا، زژیم‌موقت و جعلی صهیونیست، و نوچه‌های آمریکاست که در طول این ۴۴ سال از هیچ حمایتی فروگذار نکردند، داعش را بوجود آوردند، پس حضور این جمع، فریاد عالی مرگ‌بر آمریکا را دارد.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به مخالفت این مستکبران با انرژی هسته‌ای ایران، گفت: امروز این جنایتکاران با موشک‌های بالستیک ایران مخالفند، اما مردم ما به آن‌ها این پیام را می‌دهد که ملت ایران خار در گلو و استخوان در چشم شما خواهند ماند.

او با اشاره به اغتشاشات امسال، تاکید کرد: اتاق فکر این اغشتاشات را منافقین، سلطنت طلبان، و سلطه‌گران تشکیل دادند، اما ما با افتخار میگوئیم که تیرشان به سنگ خورد و و در اهدافشان ناکام ماندند و خواهند ماند.

امام جمعه موقت تهران، نفرت مردم ایران از آمریکا و نوچه‌های او، ریشه‌ای عمیق دارد، و ملت ایران مثل سرو قامت کشیده در مقابل این‌ها می‌ایستند و معنای مرگ بر آمریکا این است.

او گفت: پیام دیگر این اجتماع این است که با تمام توان از بازوان پرقدرت خویش، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، بسیج، حمایت کرده، میکند و حمایت خواهند کرد، میگویند سپاه سازمان تروریستی است، اما ملت ایران آمریکا را تروریست می‌داند، با بوجود آوردن نیروی همچون داعش، و سپاه را قهرمانان حریم‌ملت می‌داند، و ملت این پیام را به دشمنان دارد که مدافع نیرو‌های مسلح به خصوص سپاه است.

حجت الاسلام خاتمی، پیام دیگر راهپیمایی عظیم امروز را بسیج شدن همه مسئولان برای کاهش آلام مردم اعلام، و تصریح کرد: نمی‌گوییم نقد نکنید، اما باید منصف بود، در همین زلزله خوی، مسئولین این امر را نشان دادند، اما دشمن میخواهد اعتماد بین مردم و‌مسئولین را از بین ببرند، اما مردم می‌دانند که مسئولان خدمتگذار مردمند.

او با تاکید بر اینکه این نظام مقدس به جانمان بسته است، گفت: ما تا آخرین نفس و قطره خون از این نظام مقدس حمایت خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار