ناتو به ناتوانی انگلیس در رهبری نیروی واکنش سریع اذعان کرد

گفته می‌شود ناتو معتقد است ارتش انگلیس به دلیل برخی ناتوانی‌های نظامی قادر به رهبری نیروی واکنش سریع در ائتلاف ناتو نیست.

رسانه‌های انگلیس به نقل از منابعی در وزارت دفاع این کشور گزارش دادند، رهبران نظامی ناتو معتقدند که نیرو‌های مسلح انگلیس در سال‌جاری به دلیل ناتوانی نظامی که عمدتاً ناشی از کمک‌های بی رویه لندن به اوکراین است، نمی‌توانند رهبری نیروی واکنش سریع این ائتلاف را در اختیار بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، یک روزنامه انگلیسی گزارش داد انگلیس قرار است رهبری نیروی واکنش سریع ناتو را در اواخر سال ۲۰۲۳ از آلمان تحویل بگیرد. با این حال، این ائتلاف از برلین خواسته است تا یک سال دیگر مسئولیت نیرو‌های این بلوک را در دست داشته باشد، زیرا لندن قادر به تامین ۵۰۰۰ سرباز مورد نیاز نیست.

رسانه‌های انگلیس به نقل از یکی از منابع خود در وزارت دفاع نوشتند: مشکلات جدی در کمبود مهمات و سایر زمینه‌ها وجود دارد که تا حدی به دلیل کاهش بودجه ارتش است. اما علت دیگر آن مقدار مهمات و تجهیزاتی است که ما به اوکراین ارائه می‌کنیم. نیرو‌های ما همچنین به دلیل آموزش دادن اوکراینی‌ها تحت فشار هستند.

این خبرگزاری افزود، انگلیس اکنون در آسیب پذیرترین موقعیت خود از زمان جنگ جهانی دوم است، زیرا ارتش انگلیس در کوچکترین حد خود طی چهار قرن گذشته است و نیروی دریایی آن کمتر از نصف آن چیزی است که در زمان جنگ فالکلند در سال ۱۹۸۲ بود.

توبیاس الوود که ریاست کمیته منتخب دفاعی پارلمان انگلیس را بر عهده دارد در اواسط بهمن ماه به یک رسانه دیگر انگلیسی گفت که ارتش انگلیس برغم دو دهه سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری، "در وضعیت وخیمی" قرار دارد.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس نیز در آن زمان تایید کرد که ارتش انگلیس "از گروه همتایان خود عقب مانده است" و به سرمایه‌گذاری نیاز دارد. برغم این واقعیت، الوود اظهار داشت که انگلیس که قبلاً در درگیری‌های اوکراین درگیر شده بود، به جای ترک اوکراین باید «مستقیماً با روسیه روبه رو شود».

انگلیس از جمله کشور‌های غربی است که به طور فعال انواع مختلف سیستم‌های تسلیحاتی را به اوکراین می‌دهد و پرسنل نظامی اوکراین را در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه آموزش می‌دهد.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس ۲۵ دی اعلام کرد که این کشور ۱۴ تانک چلنجر ۲ را به کی‌یف خواهد فرستاد. کمی بعدتر نیز، وزارت دفاع انگلیس خبر داد که نیرو‌های اوکراین شروع به آموزش کار با تانک‌های انگلیسی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
روسیه اگر قراره نابود شه خیلی ها رو هم نابود میکنه
روسها فقط برد میخوان برای جلوگیری از نزدیک شدن امریکای کثیف
آخرین اخبار