پتروشیمی زنجان ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان گفت: با فعال شدن بخش‌های مختلف پروژه پتروشیمی زنجان، پیشرفت فیزیکی آن در زمان حاضر به ۴۸ درصد رسیده است.

محمدرضا مدیری مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان در تشریح روند تامین مالی این طرح ملی افزود: با وجود ارزش ۶۰۰ میلیون یورویی این طرح، معادل ارزی سرمایه جذب شده از محل پذیره‌نویسی و فروش سهام در سال ۸۵، حدود ۵۰ میلیون یورو بود که فاصله زیادی با ۶۰۰ میلیون یورو داشت و با کاهش ارزش پول ملی، نیاز ریالی پروژه به طور مستمر افزایش یافته است.

وی به ضرورت سرعت در پرداخت‌های ارزی از محل اعتبارات مسدود شده صندوق توسعه ملی نزد بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: در این راستا حمایت ها و پیگیری‌های قابل توجهی از سوی استاندار و برخی از نمایندگان استان در مجلس انجام شده است.

مدیری گفت: بعد از حدود هشت سال توقف عملیات اجرایی، پیمانکاران از اردیبهشت سال ۹۹ دوباره در این پروژه فعال شده‌اند و هم‌اینک پیمانکاران پست برق، مخازن آب، برج‌های فرآیندی و تاسیسات زیرزمینی به طور همزمان در سایت پروژه مشغول به فعالیت‌ هستند.

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود (پتروشیمی) زنجان گفت: ماه گذشته سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه را صادر کرد و در پی تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده، مراحل اداری این افزایش سرمایه بلافاصله شروع شده است.

مدیری با بیان اینکه سرمایه ثبتی پتروشیمی زنجان از ابتدای پذیره‌نویسی تا ۹ سال بعد از آن، در رقم ۵۶ میلیارد تومان ثابت مانده بود که به نوبه خود تامین مالی پروژه را دچار مشکل جدی ساخته بود، اظهار کرد: این سرمایه طی ۲ مرحله در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ و از محل آورده نقدی سهام‌داران به ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است که پس از پایان مرحله سوم (مرحله جاری) این رقم به ۶۱۲.۵ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: سازمان بورس با مرحله چهارم افزایش سرمایه نیز موافقت کرده است که ۲۶۲.۵ میلیارد تومان دوباره از محل آورده نقدی سهام‌داران و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود و به این ترتیب طی ۲ سال آینده سرمایه ثبتی شرکت به حدود هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیری با تاکید بر لزوم تامین اعتبار ۶۰۰ میلیون یورویی برای بهره‌برداری از طرح پتروشیمی زنجان، اظهار کرد: بخشی از تامین مالی شرکت به میزان ۳۰۶ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی بوده که برای استفاده از آن ضروری است سهام‌داران ۷۷ میلیون یورو آورده داشته باشند که سال ۹۷، مبلغ ۳۲ میلیون یوروی آن پرداخت شد و ۴۵ میلیون یوروی باقی نیز باید تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۲ تير ۱۴۰۲
چجوری میشه سهمی که بیست سال پیش خریدیم رو فروخت؟فکر نکنم دیگه خیرش به خودمون برسه لطفا یه راهنمایی کنید راه تماس با مدیران این شرکت رو فراهم کنید یا یه توضیح واضح در رابطه با فروش سهم بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
سلام‌ پولی‌ که‌ ما‌ نزدیک‌ ۲۰‌ سال‌ پیش‌ دادیم‌ سهام‌ پتروشیمی‌ زنجان‌ خریدیم‌ چی‌شد