مشهد به سرسبزی و طراوت در کشور معروف است

رئیس انجمن صنفی پیمانکاران فضای سبز، کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: حفظ و نگهداری فضای سبز شهری نیاز ویژه است.

یوسف‌زاده رئیس انجمن صنفی پیمانکاران فضای سبز، کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تخصصی باغبانان مشهدی گفت: در سال جدید با تأکیدات انجام‌شده مقرر شد این دوره‌ها با نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شود.

او افزود: این آموزش‌ها با سرفصل‌های کاربردی و تخصصی ویژه فضای سبز شهری برای مهارت‌افزایی کارکنان این بخش تعیین شده است.

رئیس انجمن صنفی پیمانکاران فضای سبز، کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال‌های قبل ۲۲هزار نفرساعت کلاس برگزار شده است که ۱۶هزار نفر در کلاس‌های ایمنی شرکت کرده‌اند، ادامه داد: در مجموع ۳۸هزار نفرساعت آموزش برگزار شد. آموزش هرس درختان، پیشگیری از سرمازدگی، مدیریت آب‌رسانی و آبیاری، آشنایی با ماشین‌آلات کشاورزی از جمله سرفصل‌های آموزش است.

بهاری شاداب و سرسبز به‌دست باغبانان مشهدی رقم می‌خورد

انتظام مدیرکل بهبود محیط زیست شهرداری مشهد، در این مراسم با بیان اینکه تجربه را در کنار آموزش علمی قرار خواهیم داد تا همه از فضای سبز شهر مشهد الگو‌برداری کنند، گفت: شهر مشهد در سال‌های گذشته به سرسبزی و طراوت در کشور معروف بوده است. این اتفاق نمی‌افتد مگر به‌دست باغبانان که در راه زیباسازی شهر دست‌هایشان پینه بسته است. این زیبایی و آراستگی نتیجه تلاش‌های شماست.

او افزود: کار فضای سبز یکی از سخت‌ترین کار‌های شهرداری شهر مشهد است. قدم‌به‌قدم به بهار نزدیک می‌شویم و کار شما از قبل سخت‌تر می‌شود. ۱۸میلیون بوته گل باید به زائران امام رضا (ع) تقدیم کنیم و امیدواریم بهاری شاداب و سرسبز به‌دست شما رقم بخورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۱۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
سلام ، سرسبزی خوبه ولی فکر منابع آبی رو هم کردید ؟ یه آمار برداشت آبهای زیرزمینی رو در تابستان دارید؟میلیونها لیتر آب برداشت میکنید بعد می‌ریزید پای بوته و چمن وبعد تبخیر و...هر چیزی اندازه داره ، کشور ما خشکه و حیف این منابع آبی ،، ای کاش بجای این همه هزینه اضافی برای جوانان خانه بسازید ، بوته‌ها و درختچه‌هایی بکارید که بصورت دیم باشه ، حال زیاد رشدم نکرد مهم نیست ، هزینه اضافی هم کم میشه و آب هم صرفه‌جویی میشه