مشاهده شیء ناشناس در آسمان رومانی

سامانه نظارت هوایی رومانی از وجود یک بالون یا شیء ناشناس در حریم هوایی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ملی رومانی امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه نظارت هوایی این کشور حوالی ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی یک بالون یا شیء ناشناس را شناسایی کرده است.

به گزارش تله تریدر، این وزارتخانه در بیانیه‌ای که به اشتراک گذاشته، آورده است: «مقامات رومانیایی از لحظه شناسایی شیء، تمام رویه‌های استاندارد را اعمال کردند و دو فروند هواپیما لنسر آر و میگ ۲۱ نیروی هوایی رومانی از خدمات رزمی پلیس هوایی تحت فرماندهی ناتو از پایگاه هوایی هشتاد و ششم فتستی به پرواز درآمدند»..

این بالون در ارتفاع ۱۱۰۰۰ متری در جنوب شرق این کشور مشاهده شد. خدمه هواپیمای اعزامی که حدود ۳۰ دقیقه در اطراف محل مورد نظر در پرواز بودند، پس از رسیدن به محل، "وجود هدف هوایی را نه از نظر بصری و نه در رادار‌های داخل هواپیما تایید نکردند".

یادآور می‌شود رومانی یکی از مقر‌های استقرار نیرو‌های ناتو در شرق اروپاست.

پیشتر چنین اشیایی در آسمان آمریکا و کانادا نیز مشاهده شده بود. آمریکا در هفته گذشته چهار شیء را بر فراز آمریکای شمالی ساقط کرده است که اولین مورد آن یک بالون اطلاعاتی چینی در سواحل کارولینای جنوبی در ۴ فوریه بود.

مقامات آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی دوم فوریه (۱۳ بهمن ماه) برای نخستین بار بصورت علنی اعلام کردند که ایالات متحده در حال ردیابی یک بالون نظارتی مشکوک چین بوده که برای چند روز بر فراز حریم هوایی این کشور مشاهده شده است.

نخستین پیامد کشف و شناسایی بالون اطلاعاتی چین بر فراز حریم هوایی ایالات متحده، تعویق سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به پکن بود.

سرانجام عصر شنبه به وقت محلی، چهارم فوریه (۱۵ بهمن ماه) ارتش آمریکا بالون چینی را که باعث افزایش تنش میان واشنگتن - پکن شده بود، با جنگنده اف ۲۲ در سواحل کارولینا سرنگون کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار