خوک‌های اسپانیا گندم اوکراین را خوردند کشور‌های فقیر نه

گندم اوکراین به جای ارسال به کشور‌های فقیر برای استفاده به عنوان خوراک خوک‌ها به اسپانیا صادر شده است.

روزنامه اکسپرس با انتشار مطلبی اعلام کرد گندم اوکراین به جای آن که به کشور‌های فقیر آفریقایی صادر شود به خوراک خوک‌ها در اسپانیا تبدیل شده است.

براساس گزارش آر تی، وی افزود: اتحادیه اروپا تلاش می‌کند گذرگاهی برای صادرات غلات اوکراین از طریق دریا ایجاد کند تا کشور‌های فقیر با گرسنگی روبرو نشوند، اما تقریبا هیچ گندمی به دست این کشور‌ها نمی‌رسد و گندم به جای کشور‌های فقیر برای استفاده به عنوان خوراک خوک‌ها به اسپانیا صادر می‌شود.

اکسپرس ضمن انتقاد از این که مقدار بسیار اندکی از این گندم به کشور‌های جهان سوم ارسال شده است افزود: این مسئله ناشی از فواید مالی این کار برای مقامات اوکراینی است. این روزنامه تاکید کرد توجیه این ننگ بسیار ساده است، اسپانیا پول بیشتری داده است، اوکراین هم گندم‌ها را به آنجا صادر کرده است.

ترکیه نیز قبلا اعلام کرده بود مقدار گندمی که در پی ایجاد گذرگاه برای صادرات غلات به کشور‌های فقیر صادر شده فقط ۵/۴ درصد بوده است.

پیش از این پاتریک یوسف، مدیر منطقه‌ای کمیته بینالمللی صلیب سرخ در آفریقا اعلام کرد بخش عمده غلات صادر شده در چهارچوب توافق غلات ، به آفریقا نرسیده است، ضمن اینکه توافق موجود در هر صورت بحران غذایی در آفریقا را حل نخواهد کرد. ربکا گرینسپن، دبیر کل UNCTAD در سازمان ملل نیز پیشتر اظهار داشت که دو سوم غلات در چهارچوب توافق غذایی (نام دیگر توافق غلات است – وپ) روانه کشورهای ثروتمند شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار