برای لاغری، فریب کلاهبرداران را نخورید

رئیس پلیس فتا استان اصفهان به شهروندان هشدار داد مراقب کلاهبرداری با شگرد تبلیغ دمنوش‌های لاغری در شبکه‌های اجتماعی باشند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه کلاهبرداران با استفاده از عناوینی همچون کاهش وزن و داشتن وزنی دلخواه و مناسب سعی می‌کنند کاربران فضای مجازی و به خصوص بانوان را وادار به انجام خواسته‌های خود کنند، افزود: در این روش کاربران بدون اطلاع خانواده و برای رسیدن وزنی ایده‌آل، از این افراد مشاوره و حتی نسخه‌های پزشکی دریافت می‌کنند، که مورد تأیید پزشکان نیست.

او توضیح داد: گاهی متاسفانه برخی از کاربران بدون اطلاع خانواده‌های خود با این افراد ارتباط برقرار و طبق خواسته آن‌ها تصاویری از خود را برای مجرمان سایبری ارسال می‌کنند تا نسخه پزشکی برایشان تجویز شود که به محض دریافت تصاویر، مجرمان پیام‌هایی تهدید آمیز مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی برای آن‌ها ارسال و واریز مبالغی هنگفت را درخواست می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شهروندان خوایت در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir با پلیس فتا در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار