اجرای جشنواره خدمت رسانی آبفا در فارس

مدیرعامل شرکت آبفا در فارس گفت: در جشنواره خدمت رسانی شرکت آبفای استان، کام ۹۹۵ هزار و ۳۷۶ نفر از جمعیت شهری و روستایی فارس از آب شرب سالم، شیرین شد.

علی‌جان صادق‌پور گفت: در ایام الله دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۴۳۳ میلیارد تومان، ۹۹ پروژه آب و فاضلاب شهری و روستایی به بهره برداری رسید و همزمان عملیات اجرایی ۱۲ پروژه دیگر را آغاز کردیم.

او گفت: در این جشنواره خدمت رسانی کام ۹۹۵ هزار و ۳۷۶ نفر از جمعیت شهری و روستایی استان از آب شرب سالم شیرین شد.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس گفت: شرکت آب و فاضلاب فارس در راستای رسالت خطیر خود مبنی بر تأمین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی، اجرا و بهره برداری از تأسیسات فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌های استان، ۱۱۱ طرح و پروژه آبرسانی را در ۲۹ شهرستان استان شامل؛ ۱۸ شهر و ۴۳۱ روستا، با اعتباری برابر با ۴۳۳ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان به بهره برداری رساند یا عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.

علی‌پور گفت: شرکت آبفای فارس با بهره برداری از ۳۷ حلقه چاه آب شرب (حفر و تجهیز)، کف شکنی یا مهندسی مجدد ۲۶ حلقه چاه (۲۲ حلقه کف شکنی و ۴ حلقه مهندسی مجدد)، اجرای بیش از ۱۶۸ کیلومتر خط انتقال آب، ۲۴۶ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه توزیع، ۱۷ کیلومتر خط انتقال برق، ۵۶۱۰ متر مکعب مخزن ذخیره‌ی آب، ۷ باب ایستگاه پمپاژ، ۳ دستگاه آب شیرین کن و بهره برداری از ۲ پروژه فاضلاب شامل؛ تصفیه خانه فاضلاب روستای شهر میان شهرستان اقلید و قطعه ۲۸ شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جهرم و همچنین آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه آبرسانی با اعتبار مجموع ۴۳۳ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان، این ایام فرخنده را جشن گرفت.

او گفت: از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در ۱۶۰ طرح و پروژه آبرسانی و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌های استان فارس هزینه شده که در نوع خود اتفاقی قابل توجه و بی نظیر در تاریخ آبرسانی استان است.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس تاکید کرد: علی‌رغم وجود این حجم از پروژه‌های آبرسانی در استان، مدیریت تقاضا به عنوان تنها راه برون رفت از مشکلات تأمین آب شرب و استمرار خدمات آبرسانی است.

علی‌پور با اشاره به بارش‌های مطلوب هفته‌های اخیر در فارس، ادامه داد: به لطف خداوند در هفته‌های اخیر شاهد بارش‌های بسیار خوبی بوده‌ایم، اما نباید تصور شود که با این حجم از بارش بحران کمبود آب را پشت سر گذاشته‌ایم. این بارش‌ها در قسمت‌هایی از استان رخ داده و غالب بخش‌های جنوبی استان کماکان در خشکسالی هستند.

او با بیان اینکه اثرات این بارندگی‌ها در رفع کمبود منابع آب فراگیر نیست و باید با حفظ منابع موجود و مدیریت مصرف، بیش از گذشته جدیت داشته باشیم، گفت: فرهنگ استفاده از آب شرب در جامعه باید عمومی‌تر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار