با تغییر رویکرد کتابخانه ها؛

مراکز امانت سپاری کتاب به پایگاه‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: به منظور تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، بر ظرفیت‌های بومی و محلی هر منطقه تأکید شده است.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزو استان‌های پیشتاز در اشتغال آفرینی کتابخانه‌ای است و در این زمینه بر ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای خاص هر روستا و شهر تمرکز کرده‌ایم.

او افزود: در منطقه سه قلعه که عقیق و سنگ‌های قیمتی فراوانی وجود دارد، مهارت تراش سنگ‌های عقیق را در کتابخانه در دستور کار قرار داده‌ایم.

حاجی تصریح کرد: در روستای مرزی بندان از توابع شهرستان نهبندان هم دوخت‌های بلوچی با توجه به پوشش و استقبال زنان منطقه آموزش داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: در کرغند قائنات هم تابلو فرش آموزش داده می‌شود و در دستگرد بیرجند نیز علاوه بر پرورش زالو و قارچ، آموزش زبان و تهیه محصولات ارگانیک خانگی دنبال می شود.

او با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که بازار فروشی برای این محصولات پیدا کنیم، گفت: رویکرد کتابخانه‌ها از مرکز امانت سپاری کتاب به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تغییر کرده که در آن نه فقط دانایی که توانایی هم انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.