حجت الاسلام محامی در بازدید از صدا و سیمای سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

لزوم عملکرد فرا مذهبی و فراجناحی در رسانه ملی/ ‌تاکید بر تولید برنامه‌های متناسب با نیاز مخاطب

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد صدا و سینا باید فراقومی، فرامذهبی و فراجناحی باشد، زیرا در غیر این صورت خود را محدود و دامنه تاثیرگذاری خود را کاهش داده می‌دهد.

 حجت الاسلام  مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان   با حضور در صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد و ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حضور پر شور و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن ویژه و در ادامه اعجازهای انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه زاهدان افزود: باید سپاسگزار نعمت مردم خوب و رهبرفرزانه انقلاب باشیم و این شکر و سپاس باید در عمل انجام شود.

 محامی اهمیت کار صداوسیما را از جهات مختلف حائز اهمیت دانست و گفت: دامنه و عمق تاثیرگذاری و همچنین نقش آفرینی در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منجر به اهمیت کار صدا و سیما شده و به میزان اهمیت دارای تاثیرگذاری بیشتر و نیز حساسیت بیشتر است و برای دست اندرکاران صدا وسیما مسئولیت آفرین خواهد بود زیرا اگر خوب عمل شود دامنه این تاثیرگذاری گسترده تر و اگر هم ترک فعل شود آثارمنفی‌اش گسترده خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به واسطه شرایط جغرافیایی، مسائل سیاسی، تنوع اقوام، مذاهب و فرهنگ‌های مختلف دارای حساسیت بیشتری است که مسئولیت آفرین است و اگر از این ویژگی‌ها به درستی استفاده کنیم فرصت و ظرفیتی برای ما خواهد بود.

وی افزود: ایران اسلامی رنگین کمانی از اقوام و مذاهب است که چنین چیزی به عنوان یک ظرفیت قابل استفاده است اما متاسفانه گاهی برخوردها به گونه‌ای است که تبدیل به تهدید می‌شود.

امام جمعه زاهدان افزود: سیستان و بلوچستان استانی پهناور و گسترده اما با امکانات کمتر است که چنین چیزی کار را سخت‌تر می‌کند، اما در چنین فضایی انجام کار اجر مضاعف دارد.

  محامی ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان در طول سال با الهام از تعبیر امام خمینی(ره) مبنی براینکه صدا وسیما یک دانشگاه است، اظهار کرد: صداوسیما باید همان اقتضائات دانشگاه را داشته باشد از جمله اینکه دانشگاه دارای رشته‌های مختلف و مورد نیاز جامعه است و صداوسیما هم باید برنامه‌های مختلف و متناسب با نیاز مخاطب را تولید کند تا برای جامعه تأثیر گذار باشد.

وی عنوان کرد: در دانشگاه طیف‌های مختلف جامعه حضور دارند و طبیعتاً باید در صدا وسیما نیز طیف‌های مختلف پوشش داده شوند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ارزیابی برنامه‌ها باید با میزان اثرگذاری آن باشد و در ارتقای سطح بینش و جهت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی مردم تاثیرگذار باشد.

  محامی ادامه داد: دانشگاهی موفق است و می‌ تواند بین المللی باشد که به صورت فرا قومی، فرا مذهبی و فرا جناحی عمل کند و صدا و سیما نیز باید کار را به همین شکل پیش ببرد زیرا در غیر این صورت خود را محدود و دامنه تاثیرگذاری خود را کاهش داده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: از سندهای بالادستی که باید همیشه مدنظر صدا و سیما باشد سیاست‌های نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی گفت: نمونه این عملکرد فرا قومی، فرا مذهبی و فرا جناحی در رفتار مقام معظم رهبری به خوبی آشکار است؛ از این جهت که هر دولتی با افکار مختلف سرکار آمده ایشان حمایت کرده و این موضوع باید در سیاست‌های صداوسیما نیز متبلور و نگاه حاکمیتی بر صدا و سیما حاکم باشد.

 محامی با اشاره به ذهنیت مقام معظم رهبری در خصوص تعامل پیروان مذاهب با یکدیگر و سیاست نظام اسلامی با پیروان مذهب بیان کرد: قبل از حضور در استان از مقام معظم رهبری سؤالی مطرح نموده و عرض کردم آیا برای رشد علمی، مدیریتی، اقتصادی و حقوق شهروندی اهل سنت حد خاصی مد نظر است که ایشان بیان فرمودند: «خیر محدودیتی وجود ندارد» و این نکته مهم را متذکر شدند که باید به گونه‌ای عمل شود تا همه زیر چتر نماینده ولی‌فقیه باشند زیرا جایگاه نماینده ولی‌فقیه چنین چیزی را اقتضا می‌کند و حال باید ببینیم در کور و به خصوص استان ما تا چه میزان نگاه‌ها به نگاه مقام معظم رهبری نزدیک است و چنین نگاهی چه مقدار در صدا و سیمای استان حاکم است.

وی با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر در استان ادامه داد: متاسفانه خیلی‌ از مسئولان و طیف‌های مختلف در این امتحان نمره قبولی نگرفتند و ترک فعل‌هایی صورت گرفت و کار به جایی رسید که مقام معظم رهبری شخصا ورود کرده و برای احقاق حق مردم و مجازات کسانی که تخلف کردند دستوراتی صادر نمودند و افزون بر اینها فرمودند دستگاه‌های مسئول هر کدام کار خودشان را انجام دهند و هیئتی را نیز برای دلجویی به استان فرستادند و این ها نمونه هایی از رهبری حکیمانه و برخورد پدرانه امام و رهبر امت با مردم است که اجازه ندادند دشمن به هدف اصلی خود ایجاد دو قطبی سازی بود دست میدا کند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه ما نیازمند یک عزم ویژه و بودجه ملی برای به روز رسانی صداوسیمای استان هستیم عنوان کرد: باتوجه به سیاست های حضرت آقا برای تاثیر گذاری بیشتر نیازمند حضور و نقش آفرینی همه اقشار در صداوسیما هستیم و باید از همه اقوام، مذاهب و سلیقه‌ها در صداوسیما به کارگرفت تا صداوسیما تجلی گاه و تبلور فرهنگ و نیازمندی های مردم باشد و همه احساس کنند که صدا وسیما از خودشان است.

وی بر لزوم اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط تاکید کرد و افزود: اعتدال کلید طلایی در منظومه معارف دینی ماست.

امام جمعه زاهدان گفت: صدا و سیما باید در فضای رسانه و اطلاع‌رسانی ملجأ باشد و همه ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای را به کار گرفته و به شناسایی ظرفیت‌های فردی و استعدادها بپردازد تا سرمایه‌ای برای کشور و استان باشد.

محامی با اشاره به بروز حوادث امنیتی در استان و گلایه اصحاب رسانه از عدم پاسخگویی سریع مسئولان عنوان کرد: صدا و سیما می‌تواند به عنوان متولی کار را دنبال و در این جهت به ارائه راهکار بپردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار