آکسیوس: اتحادیه اروپا قصد تحریم نهادهای ایرانی را دارد

یک نشریه آمریکایی از قصد اتحادیه اروپا برای ارائه تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه پهپاد خبر داد.

نشریه آکسیوس در گزارشی به نقل از دو مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه قصد دارد ۷ نهاد مرتبط با سپاه پاسداران را به ادعای کمک‌رسانی به تحویل پهپاد ایران به روسیه و استفاده از آن‌ها در حملات علیه اوکراین تحریم کند.

یکی از این دو مقام ارشد اعلام کرد که اکنون اتحادیه اروپا خیلی بیشتر از قبل نگران کمک‌های ایران به روسیه است و مدعی شد: «سپاه پاسداران خیلی بیشتر از پیش کانون توجه ماست و تغییر اساسی در نوع نگرش ما به وجود آمده است. تا پیش از این توجه ما روی برنامه هسته‌ای ایران بود و به فعالیت‌های نظامی سپاه پاسداران در خارج از این کشور نگاهی نداشتیم.»

این نشریه با بیان آنکه تصمیم نهایی درباره این تحریم‌ها تا آخر هفته جاری مشخص خواهد شد، نوشت: «یکی از این دو مقام ارشد اتحادیه اروپا که به دلیل محرمانه بودن اقدامات خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که این تحریم‌ها روز چهارشنبه در نشستی برای کمیسیون اروپا به روسای حاضر در جلسه ارائه شد. بسته جدید تحریمی شامل بخش هوایی سپاه پاسداران است که گفته می‌شود نقشی اساسی در رساندن پهپاد به روسیه دارد و همچنین بخش جهاد و تحقیقات سپاه هم در این بسته هست که گفته می‌شود نقش کلیدی در توسعه پهپاد‌ها داشته است.»

«اوج پرواز ما دو نفر»، «پرآور پارس»، «صنایع هوایی قدس» و «صنایع هوایی شاهد» دیگر نهاد‌های نام برده شده در این فهرست هستند. به گفته این دو مقام ارشد، نهاد‌هایی که نامشان آمده است در تولید پهپاد‌هایی که به روسیه برده شدند، نقش داشتند و این شامل تحویل قطعات به روسیه برای تولید پهپاد نیز می‌شود.

صبح امروز نیز سنای آمریکا با تکرار اتهام زنی‌های خود علیه ایران در خصوص کمک پهپادی به روسیه، خواستار مقابله دولت بایدن با ایران شد و از دولت بایدن خواسته هرچه سریع‌تر سامانه‌هایی را برای مقابله با پهپاد‌های ایران تولید کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۷:۳۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
اتحادیه اروپا با دخالت در جنگ اکراین با روسیه حکم اعدام خودش را صادر کرد و ما اجرایش میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
بورس را تحریم کنید . مردم دعاتون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
اتحادیه اروپا بره به جهنم اروپا نوکر امریکاست و بی اراده است
آخرین اخبار