اعزام دو فروند بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر از مبداء تهران به مقصد کوهرنگ

دبیر‌کل جمعیت هلال احمر گفت: دو فروند بالگرد و بیش از ۲۰ نیروی واکنش سریع سازمان امداد و نجات این دستگاه از تهران به شهرستان کوهرنگ اعزام شدند.

یعقوب سلیمانی در سفر به کوهرنگ، اظهار داشت: به دنبال بارش شدید برف در این شهرستان که سبب قطع راه ارتباطی بسیاری از روستا‌ها و تخریب منازل روستایی شده است، اقداماتی مانند ارسال اقلام ضروری، مواد غذایی و اعزام نیرو‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی افزود: دو فروند بالگرد و خودرو برفروب و بیش از ۲۰ نیروی واکنش سریع از تهران و سازمان امداد و نجات برای امدادرسانی به این منطقه اعزام شده‌اند.

سلیمانی اضافه کرد: همچنین ۵۰۰ تخته پتو و ۱۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز به کوهرنگ ارسال شده است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: قریب به ۱۸ تیم عملیاتی و امدادی در کوهرنگ مستقر هستند و در صورت لزوم تعداد این تیم‌ها افزایش خواهد یافت.

سلیمانی تصریح کرد: دو دستگاه موتور برف روب نیز در شهرستان کوهرنگ مستقر می‌شود.

وی اظهار داشت: ماشین‌های کمک دار نیز از استان‌های همجوار فراخوانی شدند تا تقویت ناوگان زمینی به منظور انتقال مصدومان احتمالی در اثر بارش برف و باران در کوهرنگ صورت بگیرد.

سلیمانی به فعالیت سامانه بارشی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: از ۲۳ بهمن ماه تاکنون، ۲۸ استان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفته اند و قریب به یک هزار و ۵۰۰ پایگاه عملیاتی سازمان امداد و نجات در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

وی اضافه کرد: ۲۲ هزار نفر از نیرو‌های داوطلب جمعیت هلال احمر به منظور امدادرسانی به مردم در حالت آماده باش هستند و ۱۲ هزار ۳۷۰ نفر از آنان به طور عملیاتی شبانه برنامه ریزی‌های لازم جهت خدمت رسانی به مردم را انجام می‌دهند.

سلیمانی ادامه داد: در این مدت قریب به یک هزار و ۷۵۰ نفر از حادثه دیدگان در برف و کولاک در کشور اسکان اضطراری یافتند.

گفتنی است؛ صبح امروز پنج شنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ احمد وحیدی وزیر کشور به همراه یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر به منظور بررسی روند امدادرسانی به مردم و میزان خسارت ناشی از فعالیت سامانه بارشی بهچهارمحال و بختیاری سفر کردند.

شهرستان کوهرنگ در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

عکاس: رامین فرامرزی بابادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار