واکنش روسیه به وعده آمریکا به اعطای جایزه صلح نوبل به نتانیاهو:

اگر می‌توانید مسئله حق حاکمیت فلسطین را حل کنید

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه خطاب به آمریکایی‌ها گفت که اگر فکر کمک به فلسطین هستند، مسئله حق حاکمیت و موجودیت کامل آن را حل کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه خطاب به آمریکایی‌ها گفت: اگر واقعا به فکر کمک هستید، مسئله حق حاکمیت و موجودیت کامل فلسطین را حل و فصل کنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی گفت: لازم نیست دنبال جایزه دادن باشید، اگر شما به فکر کمک هستید، بهتر است ابتدا مسئله حق حاکمیت و موجودبت کامل فلسطین را حل و فصل کنید.

ویکتوریا نولند در نشست بنیاد کارنگی در واشنگتن به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفته بود اگر شما ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را متقاعد کنید که نیروهایش را از اوکراین خارج کند، قول می‌دهم جایزه صلح نوبل دریافت خواهید کرد.

ماریا زاخاروا با اشاره به این جملات ویکتوریا نولند گفت: من نمی‌دانستم که نولند برای کمیته و جایزه صلح نوبل هم تصمیم می‌گیرد، اما آنچه فعلا ضروری و مهم است، حل و فصل مناقشه خاورمیانه، به ویژه حق حاکمیت و موجودیت کامل کشور فلسطین است.

وی به مقامات آمریکایی توصیه کرد به جای دخالت در امور داخلی روسیه و تعیین برندگان جایزه صلح نوبل، بهتر است به فکر راه حل و چاره اندیشی برای مسئله فلسطین و حق حاکمیت کامل آن باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار