استاندار یزد خبرداد؛

نخستین هواپیمای شرکت هواپیمایی یزد امشب در فرودگاه شهید صدوقی(ره) به زمین خواهد نشست

فاطمی گفت: امشب مصادف با شب مبعث پیامبر اکرم (ص)، شرکت هواپیمایی یزد به صورت رسمی افتتاح و اولین هواپیمای آن، در فرودگاه بین المللی یزد به زمین خواهد نشست.

 مهران فاطمی؛ استاندار یزد گردشگری را یکی از مهمترین مزیت‌های استان یزد دانست و گفت: حمل و نقل هوایی و ریلی دو زیرساخت اساسی در حوزه توسعه گردشگری و از مهمترین مطالبات فعالین این حوزه است که با وجود تلاش‌های بسیار زیاد انجام شده در ادوار گذشته، برنامه‌های استان در این حوزه‌ها به نتیجه نرسید.

او در ادامه با اشاره به پیگیری‌های مستمر برای تاسیس شرکت پروازی در استان؛ در طول یک سال اخیر اظهارداشت: در این دوره با حمایت بخش خصوصی استان به ویژه مجموعه صنعتی و معدنی چادرملو و مشارکت با یکی از بهترین شرکت‌های پروازی کشور، موفق به راه اندازی شرکت پروازی تحت عنوان «یزد ایر» در استان شدیم.

استاندار یزد حجم سرمایه گذاری برای راه اندازی این شرکت را قریب به ۱۰۰۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: امشب مصادف با شب مبعث پیامبر اکرم (ص)، این شرکت به صورت رسمی افتتاح و اولین هواپیمای آن (با لوگوی یزد ایر)، در فرودگاه بین المللی یزد به زمین خواهد نشست.

او در بخش دیگری از سخنانش دیگر پروژه بزرگ مورد پیگیری استان را راه اندازی «شرکت حمل و نقل ریلی» برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های بزرگ استان، قرارگیری در ۵ راه ریلی کشور است لذا با توجه به آمار بالای مسافرین و گردشگران و حجم بالای بار علی الخصوص در شهرستان بافق، تاسیس این شرکت در دستورکار قرار گرفت.

فاطمی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با وزارت راه و شهرسازی در راستای راه اندازی شرکت مذکور گفت: به منظور راه اندازی این شرکت ریلی، کنسرسیومی از صنایع بزرگ استان تشکیل و موضوعات مربوط به آن دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار