آمار جان باختگان زمین لرزه در ترکیه و سوریه از ۴۵ هزار نفر گذشت

شمار جان باختگان زلزله ترکیه در این کشور و شمال سوریه با گذشت نزدیک به دو هفته همچنان در حال افزایش است.

زمین لرزه مهیب ششم فوریه در ترکیه باعث وارد آمدن خسارات سنگین به جنوب این کشور و شمال سوریه شده است. مقامات محلی می‌گویند هنوز شمار زیادی از افراد زیرآوار مانده اند و با توجه به گذشت بیش از یک هفته از ماجرا، نباید امیدی به زنده یافتن قربانیان داشت.

سازمان اضطراری و بلایای ترکیه (آفاد) اعلام کرد شمار جان باختگان زمین لرزه در ترکیه کشور به ۳۹ هزار و ۶۷۲ نفررسیده است.

به گزارش «آناتولی» آفاد در بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد مجروحان این زمین لرزه به ۱۰۸ هزار و ۶۸ نفر رسیده است و تاکنون ۲۱۶ هزار و ۳۴۷ نفر از مناطق زلزله زده تخلیه شده اند.

این نهاد همچنین از ثبت ۴ هزار و ۳۲۳ پس‌لرزه از تاریخ شش فوریه خبر داد.

وزیر کشور ترکیه گفت در این زلزله، ۸۰ هزار ساختمان در ۱۱ استان زلزله زده یا ویران شده اند و یا باید فورآ تخریب شوند. به گفته سلیمان سویلو شدت خسارات وارده بحدی است که احتمال می‌رود ۳۰۰-۳۵۰ هزار ساختمان دیگر قابل استفاده نباشد.

همچنین به گفته رئیس جمهور ترکیه تاکنون ۱۰۰ کشور کمک‌های خود را به این کشور ارسال کرده اند.

این در حالی است که نزدیک به ۶ هزار نفر در شمال سوریه جان خود را از دست داده اند.

با اعلام آمار جان باختگان زلزله در ترکیه، مجموع کشته‌های این رویداد مهیب در دو کشور ترکیه و سوریه به بیش از ۴۵ هزار نفر رسید.

عکس‌های ماهواره‌ای گستردگی ویرانی‌های ناشی از زمین لرزه را در منطقه‌ای در غازیانتپ در جنوب ترکیه که در کانون زلزله هفته پیش قرار داشت، نشان می‌دهد. دولت رئیس جمهور اردوغان به پذیرش میلیارد‌ها دلار برای تائید گواهی مقاوم بودن ساختمان‌های این منطقه که استاندارد‌های مقاومت در برابر زلزله را نداشته اند، متهم است. در این عکس نیز یکی از ساختمان‌های بلندمرتبه در کنار یک جایگاه عرضه سوخت بنزین دیده می‌شود که در زمان روی دادن زمین لرزه، ۱۳۶ نفر در آن زندگی می‌کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار