کردستان غرق در جشن و سرور بعثت پیامبر رحمت

کردستان در بعثت پيام آور صلح و دوستی نبی مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) غرق در نور و شادمانی است.

حضرت محمد مصطفی (ص) در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اکرم (ص)، در غار حرا، از سوی خدا به پیامبری برانگیخته شد تا بت پرستی را از میان بردارد و با رواج یکتاپرستی، پیام وحی را به مردم برساند.

بعثت پیامبر همانند راهگشایی برای مردم جهان از ابتدای بعثت تاکنون بوده است و با دعوت به یکتا پرستی، برقراری عدالت، مبارزه با جهل و ارتقای سطح تفکر و اندیشه به اهداف نبوت خود معنی ببخشد.

تاریخ، بعثت رسول مهربانی‌ها را بزرگترین رویداد می داند که با آغازش، نور ایمان و امید بر دل مستضعفان عالم تابید و شادی،شور و شعف را در دل کسانی زنده کرد که کمرشان زیر بار ظلم و ستم مستکبران خم شده بود.

یکی از جلوه‌های زیبای موسیقی مذهبی در کردستان مولودی خوانی است.

مراسم‌ مولودی‌خوانی‌ از قدیم‌الایام‌ در کردستان‌ مرسوم‌ بوده‌ و بسیار باشکوه‌ و پرشور و شوق‌ برگزار می‌شود؛ اوج مولودی خوانی ها در ماه ربیع الاول، ماه تولد پیامبر اکرم (ص) است اما در جشن ها و اعیاد مذهبی دیگر نیز به ویژه در روز مبعث پیامبر (ص) این مراسم با شکوه خاصی برگزار می شود.

هر ساله همزمان با فرا رسیدن عید بزرگ مبعث مردمان این دیار در جای جای استان با چراغانی و آذین‌بندی خیابان‌ها و معابر به استقبال معراج نبی مکرم اسلام (ص) می روند.

به مناسبت فرا رسیدن سالروز مبعث پیامبر نور و رحمت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) مناطق مختلف استان شاهد برگزاری مراسم جشن و سرور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.