لندن: تحویل جنگنده به اوکراین دور از دسترس است

وزیر دفاع انگلیس، ارسال جنگنده برای اوکراین را در شرایط فعلی رد کرد.

بن والاس در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، گفت تامین جنگنده برای اوکراین دور از دسترس است و آموزش خلبانان اوکراینی برای هدایت جنگنده‌ها، آموزش بلندمدت و مربوط به شرایط پس از جنگ است که اوکراین به دفاع از خودش نیاز داشته باشد.

وی ادامه داد: موضع متحدان در برابر حمایت نظامی از اوکراین، تا حد زیادی تغییر کرده است و در سال گذشته، حتی این موضوع را بررسی می‌کردند که آیا باید موشک‌های ضد تانک به اوکراین ارسال کنند یا نه، اما اکنون تانک‌های غربی برای اوکراین ارسال می‌کنند. حامیان غربی کی‌یف مشکل راهبردی برای ادامه پشتیبانی از عملیات جنگی اوکراین ندارند.

دولت انگلیس اخیرا اعلام کرد تحویل جت‌های جنگنده به نیرو‌های اوکراینی به دلیل پیچیدگی طراحی و زمان‌بر بودن آموزش نحوه پرواز با آن‌ها «عملی» نیست.

در همین حال، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام فرانسوی اعلام کرد پاریس تانک‌های رزمی اصلی خودش را به اوکراین ارسال نخواهد کرد و سلاح‌هایی هم در اختیار کی‌یف قرار نخواهد داد که امکان استفاده از آن‌ها برای حمله به خاک روسیه وجود داشته باشد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات فرانسوی و آلمانی اعلام کرد پاریس و برلین به پشتیبانی از سامانه‌های تسلیحاتی که به اوکراین ارسال شده است، ادامه می‌دهند، اما حمایت اضافی از نظر نوع سلاح‌ها از کی‌یف نخواهد داشت که وال استریت ژورنال آن را اشاره ضمنی به ارسال جنگنده برای اوکراین دانست.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کی یف از متحدان غربی خواسته است تا سلاح‌های مدرن تری را برای دفاع در برابر روسیه در اختیار سربازانش قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
مگر ایرانی مرده که روسیه خطی رویش بیفتد؟
آخرین اخبار