دیدار السودانی با نخست وزیر دانمارک

نخست وزیر عراق در دیدار با همتای دانمارکی خود بر تمایل کشورش در گشودن افق‌های سرمایه گذاری شرکت‌های اروپایی تاکید کرد.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق روز شنبه در حاشیه حضور خود در پنجاه و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ با «مته فردریسکن» نخست وزیر دانمارک دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، در این دیدار راه‌های تقویت همکاری و دوستی میان عراق، دانمارک و سایر کشور‌های اتحادیه اروپا و فرصت‌های همکاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی، مشارکت‌های توسعه‌ای و مقابله با چالش‌های ناشی از تغییرات اقلیمی و بحران‌های جهانی بررسی شد و اهمیت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی و نقش عراق در برقراری امنیت و ثبات در منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر عراق تمایل کشورش را برای گشودن افق سرمایه گذاری شرکت‌های اروپایی، پس از انجام اصلاحات اقتصادی برای ایجاد فضای مناسب سرمایه گذاری و مشارکت اقتصادی در زمینه انرژی و بهره برداری گاز، ابراز کرد.

السودانی همچنین بر اهمیت مبارزه با فساد مالی و اداری به عنوان یکی از اولویت‌های دولت، و تمایل عراق به همکاری با کشور‌های دوست در زمینه بازگردانی منابع مالی عراق و افراد تحت تعقیب قانون تاکید کرد.

پنجاه و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ جمعه ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن)، در شهر مونیخ واقع در جنوب آلمان گشایش یافت. به عنوان یک انجمن مهم سالانه در زمینه استراتژی و امنیت بین‌المللی، موضوع اصلی کنفرانس امینتی مونیخ امسال «شکل دادن دوباره چشم انداز» است و بر وضعیت اوکراین تمرکز دارد. حدود ۸۵۰ نفر شامل بیش از ۴۰ تن از سران دولت‌ها و مسئولان سازمان‌های بین‌المللی در این کنفرانس حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار