روسیه: سطح روابط با مولداوی پرتنش است

کرملین به مقامات مولداوی درباره تشدید تنش‌ها هشدار داد.

از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ ام فوریه ۲۰۲۲، بسیاری از کشور‌هایی کوچک اروپای شرقی که زمانی عضو اتحاد جماهیر شوروی بودند از گسترش جنگ به خاک خود نگران هستند. یکی از این کشور‌ها مولداوی است. مقامات مولداوی طی هفته‌های اخیر بار‌ها مسکو را متهم به تلاش برای سرنگونی دولت این کشور کرده اند. با این حال، مقامات روسی این ادعا‌ها را رد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد سطح روابط فعلی با مولداوی به شدت پرتنش است و این کشور در حال اتخاذ یک برنامه ضدروسی است. این سخنان یک هفته پس از آن مطرح می‌شود که مقامات مولداوی ادعا کردند یک برنامه کودتای روسیه در این کشور را خنثی کردند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره می‌گوید: روسیه با توجه به نیرو‌های حافظ صلحی که در منطقه جدا شده مستقر کرده است در زمینه ادعا‌های مولداوی مسئولانه عمل می‌کند و به این کشور نسبت به تشدید بیشتر شرایط هشدار می‌دهد.

پسکوف خاطر نشان کرد: ما از پیش هم شاهد تشدید تنش‌ها با مولداوی بوده ایم. رهبری کشور همواره به مسائل ضدروسی تمرکز دارد. آن‌ها هم اینک به صورت هیجانی در حال اتخاذ یک طرح ضدروسی هستند.

اوایل ماه جاری میلادی، مایا ساندو، رئیس جمهور مولداوی همانند ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود مدعی تلاش‌های روسیه به منظور کودتا در این کشور شد. همین مسئله تدابیر امنیتی در مولداوی را افزایش داد به طوری که این کشور حتی به هواداران صربستان برای دیدن مسابقه فوتبال اجازه ورود به خاک خود را نداد. مولداوی می‌گوید روسیه با استفاده از شهروندانی از صربستان و بلاروس به دنبال ایجاد آشوب در کشور است.

برچسب ها: روسیه ، اوکراین ، مولداوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار