عکس با حرم، سوغاتی قدیمی زیارت امام رضا(ع)

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از گذشته یکی از سوغات‌های قطعی مشهد و زیارت، عکس گرفتن با حرم و در جوار بارگاه رضوی بوده است.

محمد حسین‌زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا (ع) در رشته‌های مختلف و در سراسر کشور در حال انجام است که در واقع عرض ارادتی از سوی مردم ایران و شیعیان جهان به ساحت مقدس امام هشتم (ع) در قاب هنر است.

او افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۶ استان درگیر میزبانی این جشنواره هستند، اما به صورت خاص خراسان رضوی به دلیل همجواری با حرم حضرت رضا (ع) متفاوت‌تر این جشنواره را برگزار می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: شاید برای ما مشهدی‌ها داشتن عکس با حرم اتفاق عجیبی نباشد، اما از گذشته یکی از سوغات‌های قطعی مشهد و زیارت، عکس گرفتن با حرم و در جوار بارگاه رضوی بوده است. قاب عکس‌های بسیاری از وقایع مختلف در حرم رضوی ثبت شده، اما متاسفانه از واقعه گوهرشاد با توجه به دیکتاتوری رضاخانی عکسی ثبت و ضبط نشده است.

حسین‌زاده بیان کرد: مشهد سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر ایرانی و ۶ میلیون زائر خارجی را پذیراست؛ لذا با این وجود قاب عکس یک زبان متفاوت‌تر خواهد بود. از طرفی مراسم مختلف در حرم رضوی، معماری حرم توسط هنر ایرانیان در ادوار مختلف تاریخی سوژه‌هایی برای عکاس است تا ارادت خود را به ساحت رضوی نشان دهد.

او تصریح کرد: کلیه تولیدات از سال‌های گذشته به جشنواره رسیده و اکنون آرشیو بنیاد غنی از مجموعه عکس‌ها است؛ لذا از بنیاد درخواست کردیم این خروجی‌ها در سبد فرهنگی زائر قرار گیرد و این سبد را غنی کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: جشنواره امام رضا (ع) متعلق به همه ادیان است. علاوه بر حضور عکاسان حرفه‌ای، جشنواره به صورت عمومی نیز در قاب موبایلی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه یکی از بزرگترین اجتماعات جشن نوروز در مشهد اتفاق می‌افتد، فرصت خوبی برای حضور عموم در جشنواره موبایلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا
آخرین اخبار