ثبت ۵۴۶ سمن در استان کرمانشاه

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : با وجود ثبت ۵۴۶ سمن در استان کرمانشاه، اما تعداد ۲۵۰ سمن در استان فعال هستند.

فضل‌الله رنجبر سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد نقش مؤثری در ارتقا سرمایه اجتماعی و نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه دارند، گفت : تعداد ۵۴۶ سازمان مردم نهاد (سمن) در استان کرمانشاه به ثبت رسیده که تعداد ۲۵۰ مورد آن فعال هستند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه افزود: سمن‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله محیط زیست، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی مذهبی، امورخیریه و حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

وی گفت: حدود ۲۰۰ مورد از سمن‌های استان کرمانشاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و خیریه، ۴۵ مورد در حوزه محیط زیست، گردشگری، منابع طبیعی و مابقی در حوزه ورزش، سلامت فعالیت دارند.

رنجبر ادامه داد: بدون تردید میزان توسعه‌یافتگی هر جامعه با میزان مشارکت مردم آن در امور ارتباط مستقیم دارد، مشارکت مردم در قالب تشکل‌ها و یا سازمان‌های مردم نهاد تبلور پیدا می‌کند.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان پرچمدار مشارکت عمومی در بخش‌های مختلف پشتوانه‌های محکمی برای دولت خواهد بود و مهمترین نقش سازمان‌های مردم نهاد افزایش مشارکت اجتماعی، پیشرفت و توسعه جامعه است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: سمن‌ها پل ارتباطی بین دولت و عموم مردم هستند و به خاطر تماس رو در رو با مردم و ارتباط با مسئولان دولتی می‌توانند نقش مؤثری در تحقق اهداف و دغدغه‌های مردم داشته باشند.

وی گفت: یکی از تلاش‌های ما افزایش عضو پذیری و اعضای مؤسسات است که بتوانیم مشارکت اجتماعی را با همکاری سمن‌ها افزایش دهیم و اجرای نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در سمن‌ها تقویت شود.

رنجبر یادآوری کرد: کار صدور مجوز سمن‌ها از طریق استانداری، فرمانداری، بهزیستی، سازمان ورزش جوانان و معاونت اجتماعی انتظامی استان صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی در ۳۷ محله حاشیه‌نشین استان مشغول فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار