جابجایی حدود ۴ میلیون تن کالا در استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجایی حدود ۴ میلیون تن کالا در استان اردبیل خبر داد.

کلیم اله وثوقی گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان جابجا شده بود در ۱۱ ماهه امسال افزایش بیش از ۸ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، نمین و بیله سوار به ترتیب بیشترین آمار جابجایی کالا را در ۱۱ ماهه گذشته به خود اختصاص داده اند افزود: در این مدت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا فقط در شهرستان اردبیل، ۳۵۲ هزار تن در شهرستان پارس آباد، ۹۸۸ هزار تن در شهرستان نمین و ۱۷۸ هزار تن کالا در شهرستان بیله سوار جابجا شده است.

وثوقی افزایش ۳۱۹ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان خلخال یادآور شد و اظهار کرد: در ۱۱ ماهه گذشته ۲۵۶ هزار تن کالا توسط ۳ شرکت حمل و نقل کالا از شهرستان خلخال جابجا شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ هزار تن بود.

او عمده کالا‌های جابجا شده را سیمان فله‌ای و کیسه ای، سیب زمینی، مصالح ساختمانی، شمش آهن، آب معدنی، گازوئیل، هندوانه، گندم و انواع بنزین برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در مدت یاد شده از صدور ۲۷۷ هزار و ۵۰۲ برگ بارنامه در استان اردبیل خبرداد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۲۶۰ هزار برگ بارنامه صادر شده بود امسال رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وثوقی با اشاره به اینکه افزایش ۳۰ درصدی را در صدور بارنامه در شهرستان اصلاندوز شاهد هستیم بیان کرد: در ۱۱ ماهه گذشته ۱۰ هزار و ۹۴۰ برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۸ هزار و ۳۶۳ برگ بارنامه بود.

او با بیان اینکه ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم هستند ادامه داد: ۲ باب پایانه با ۱۳ هزار و ۵۵۰ ناوگان کالا در استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همچنین ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالای استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

وثوقی از مردم خواست هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را به اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.