کرمان، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر استان کرمان از آمادگی پارک ها، تاسیسات گردشگری و مدارس برای اسکان مسافران در کرمان طی نوروز خبر داد.

صبح سوم اسفندماه سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ در محل دفتر معاون عمرانی استاندار کرمان برگزار و احکام روسای کمیته‌ها توزیع شد.

رضا بردبار در این  جلسه  گفت: پارک‌های مطهری، مسافر، معلم، مادر، پدر و انقلاب در سطح شهر کرمان طی نوروز برای اسکان موقت گردشگران آماده شده  است تا از پراکندگی مسافران در شهر جلو گیری شود.

او با بیان اینکه در استان کرمان ۴۴۵ تاسیسات گردشگری با ۹ هزار و ۷۹۸ تخت وجود دارد، افزود: ۲ هزار و ۷۹۶ کلاس درس در ۲۹۷ مدرسه آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی را در ۱۴ حوزه دارند.

مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر استان کرمان بیان داشت: آموزش و پرورش ۹۶ کلاس درس دیگر آماده کرده است؛ اما تجهیزات لازم را ندارند.

او با بیان اینکه بازدید از تاسیسات گردشگری از ۲۵ بهمن ماه و گشت مشترک میراث فرهنگی و بهداشت و اماکن نیز از ابتدای اسفند  امسال آغاز شده است.

 بردبار بیان داشت: ۲ سالن ورزشی به صورت اضطرار در شهر کرمان در نظر گرفته شده است تا در صورت بارندگی مسافرانی را که در چادر به سر می‌برند به این سالن‌ها منتقل کنیم.

 آیت اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش مسافر به دلیل مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر نظارت کامل بر تاسیاست گردشگری، مدارس محل اسکان، پمپ‌های بنزین، پایانه‌های مسافربری و  داروخانه‌ها تاکید کرد.

او استفاده از فرم‌های نظر سنجی گردشگران در سال‌های قبل را مفید خواند و افزود: اصلاح تابلو‌های راهنما، برپایی کمپ‌ها و سیاه چادر‌ها در ۳۰ کیلومتری شهرها، اصلاح روشنایی ورودی شهرها، نظارت بر امنیت پارک‌های محل اسکان و مدارس و تامین داروی مورد نیاز در داروخانه‌ها ضروری است و لازم است شهرداری‌ها با سرعت بیشتر شهر‌ها را آماده پذیرایی مسافر کنند و از ۱۵ اسفند مجوز حفاری صادر نکنند. 

معاون عمرانی استاندار کرمان از تیم‌های نظارتی خواست بازدید‌ها را تا پایان تعطیلات به صورت مستمر انجام داده و از هیچ ضعف و نقصی چشم پوشی نکنند.

او از شهرداری خواست پارک‌های محل استقرار مسافر را به گونه‌ای تعیین کند که از نظر روشنایی، سرویس بهداشتی، امنیت و زیبایی بصری شرایط قابل قبولی داشته باشند و  آموزش و پرورش قبل از پذیرش مسافر، سیستم‌های گرمایشی مدارس مورد نظر را کنترل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.