هشدار هواشناسی آمریکا در خصوص کولاک شدید و اختلال در پروازها

سرویس هواشناسی آمریکا می‌گوید طوفان زمستانی که برق بیش از ۱۰۰ هزار خانه را در کالیفرنیا قطع کرده، در روز‌های آینده بسیار شدید خواهد شد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد طوفان زمستانی که از عصر سه‌شنبه در آمریکا آغاز شده به دشت‌های شمالی و غرب میانه گسترش خواهد یافت و می‌تواند باعث ایجاد کولاک، سرمای شدید و بارش برف بی‌سابقه شده و سفر‌های هوایی را مختل کند.

به گزارش رویترز، سرویس ملی هواشناسی آمریکا هشدار‌های مربوط به طوفان زمستانی، کولاک و باد شدید را برای بخش‌های وسیعی از غرب و شمال مرکزی این کشور صادر کرده است.

گفته می‌شود از سه شنبه تا پنجشنبه در برخی نقاط تا ۶۱ سانتی متر برف خواهد آمد و سرعت باد به ۹۷ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

به گفته سرویس هواشناسی، وزش باد شدید روز سه شنبه برق بیش از ۱۶۳ هزار خانه و کسب و کار کالیفرنیا را که عمدتاً در بخش‌های جنوب سانفرانسیسکو بودند، قطع کرد. در کالیفرنیا نیز هشدار‌های کولاک صادر شده و از ساکنین برخی مناطق خواسته شده از سفر خودداری کنند.

پیش از این، در طوفان زمستانی دی ماه در آمریکا، ۶۴ نفر بر اثر سرما و کولاک شدید جان خود را از دست دادند. طوفان شدید قطبی موجب اعلام شرایط فوق العاده و اضطراری در بخش‌های گسترده‌ای از آمریکا شد و بیش از ۲ هزار پرواز را لغو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
چقدر هواشناسی خفنی دارند؟ پیش بینی میکنه که میخواد 61 سانت برف بیاد!!! فکرشو بکن، شصت و یک سانت! حتی یک سانت رو هم گفته!! جل الخالق!
آخرین اخبار