حیدرآباد، خواهرخوانده هندی اصفهان می‌شود

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد در دوره ششم مدیریت شهری تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان و حیدرآباد هند به امضا برسد.

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در دیدار رایزن فرهنگی ایران در هندوستان با بیان اینکه بخش خواهرخواندگی شهرداری اصفهان بسیار فعال است، اظهار کرد: حیدرآباد هند از جمله شهر‌هایی است که تا چند مرحله رایزنی‌ها و گفتگو‌ها برای تحقق خواهرخواندگی آن با اصفهان پیش رفته، اما تا به امروز نهایی نشده است.
او افزود: امیدواریم در دوره ششم مدیریت شهری این اتفاق ماه مبارک رقم بخورد.

شهردار اصفهان گفت: علاوه بر تحقق این موضوع، شهرداری اصفهان آمادگی صددرصدی خود را برای برگزاری هر برنامه و عنوان فرهنگی بنا به صلاحدید سفارتخانه ایران در هندوستان اعلام می‌کند تا بتوانیم مکتب تشییع را در هند بیش از پیش ترویج دهیم.

قاسم‌زاده سابقه ارتباط مردم اصفهان با هند و ترویج تشیع را بر اساس متون تاریخی، دیرینه دانست و گفت: فاضل اصفهانی یا هندی از علما و مجتهدان دوره صفویه بود که مدتی به هند اعزام شد و در آن زمان ارتباطات اصفهان و هند به اوج خود رسید.

او همچنین تاکید کرد: شهرداری اصفهان علاوه بر آمادگی برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی، می‌تواند میزبان گروه‌ها و افراد معرفی شده از سوی سفارتخانه ایران باشد و در این عرصه هنرمندان دو کشور جایگاهی خاص دارند.

به گفته شهردار اصفهان می‌توان با اصفهانی‌های مقیم هندوستان ارتباطی خاص برقرار و به کمک شبکه‌های اجتماعی از همفکری آن‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر اصفهان استفاده کرد.

قاسم‌زاده برگزاری جشنواره‌های مختلف، رویداد‌های متنوع هنری و فرهنگی و برگزاری تور‌های گردشگری را از ظرفیت‌های همکاری مشترک دانست و افزود: باید ظرفیت‌های مختلف گردشگری نیز به خوبی معرفی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.