لغو تعرفه‌های گمرکی برای کالا‌های وارداتی از اوکراین به انگلیس

لندن برای حمایت اقتصادی از اوکراین، تعرفه کالا‌های وارداتی از این کشور را تا سال ۲۰۲۴ لغو کرد.

آمریکا و متحدانش از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ همواره بر شکست روسیه در این جنگ تاکید می‌کنند. این موضوع باعث اتخاذ دو استراتژی از سوی کشور‌های غربی شده است: نخست تقویت اوکراین با اعطای کمک‌های مالی و تسلیحات، و دیگری تضعیف روسیه با اعمال تحریم‌های سنگین.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در راستای سیاست‌های تقویت کننده کی یف برای ادامه نبرد با روسیه، انگلیس امروز (پنجشنبه) از تمدید آزادسازی موقت تعرفه‌ها برای کالا‌ها و خدمات وارداتی از اوکراین تا سال ۲۰۲۴ خبر داد.

نایجل هودلستون، وزیر تجارت خارجی انگلیس در پارلمان این کشور گفت: ما آزادسازی تعرفه برای کالا‌ها و خدمات وارداتی از اوکراین را به منظور تقویت اقتصاد این کشور تا اوایل سال ۲۰۲۴ تمدید کردیم. این موضوع به معنای آن است که کالا‌های اوکراینی بدون تعرفه می‌توانند به انگلیس، ولز، اسکاتلند، و ایرلند شمالی وارد شوند.

لندن که به واسطه برگزیت از سال ۲۰۱۷ دیگر جزء اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شود، سیاست‌های مستقل تری از بروکسل درباره اوکراین اتخاذ کرده است. انگلیس علاوه بر اعمال تحریم‌های سنگین علیه حوزه انرژی روسیه (که با افزایش تورم در این کشور همراه شد)، تاکنون میلیارد‌ها دلار کمک مالی و تسلیحاتی به کی یف ارسال کرده است.

انگلیس به عنوان مهمترین شریک راهبردی آمریکا و یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از پیشگامان ارائه طرح‌های تحریمی علیه روسیه در گروه ۷ بود. لندن همچنین خواستار حمایت بیشتر کشور‌های عضو ناتو از کی یف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار