کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در ۲ فاز به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در دو فاز به بهره‌برداری می‌رسد و تمام تلاش‌مان این است که در فاز اول بیشترین خدمات را به علاقه‌مندان کتاب ارائه دهیم.

 اصغر گودرزی مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در کارگروه افتتاح کتابخانه مرکزی این شهرستان با بیان اینکه حدود ۲۰ سال از کلنگ‌زنی و طراحی فضای کتابخانه مرکزی خرم آباد می‌گذرد، اظهار داشت: این کتابخانه با خدمات و فعالیت‌های به‌روز کتابخانه‌ها فاصله دارد.

او افزود: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در دو فاز به بهره‌برداری می‌رسد و تمام تلاش‌مان این است که در فاز اول بیشترین خدمات را به علاقه‌مندان کتاب ارائه دهیم و خدمات اصلی و پایه را در فاز اول پیش‌بینی کنیم.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: بخش‌های مختلفی برای کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در نظر گرفته شده که این بخش‌ها با به‌روزترین و مجهزترین امکانات تجهیز و همچنین در طراحی داخلی از نماد‌های بومی و محلی استفاده می‌شود.

سجاد راستخانه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان نیز با قدردانی از مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تجهیز کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، اظهار داشت: کتاب، زیربنای تمدن بشری است، به‌ویژه در عصر حاضر که روزگار دانش، تعقل، فرهنگ و تکنولوژی است.

او افزود: کتاب از بهترین وسایل ایجاد ارتباط به‌شمار می‌رود و به بیانی دیگر حتی در روزگار دنیای مجازی، هنوز هم سخن مکتوب یا همان کتاب، وسیله بسیار خوب و ارزشمندی برای انتقال دانش‌ها، گسترش بینش‌ها و القای مفاهیم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان عنوان کرد: مطالعه و کتابخوانی، کسب دانش و علم روز، بنای آغازین و زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور است و راه ورود به دنیایی مملو از سعادت، خردورزی و آگاهی را پیش روی ما می‌گذارد.

او در خصوص کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، تصریح کرد: افتتاح این کتابخانه به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی لرستان یکی از خواسته‌های مردم فرهنگ‌دوست این دیار است و به‌همین منظور بلافاصله پس از تکمیل فاز اول ساختمان با مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روند بازطراحی و تجهیز این کتابخانه آغاز شده است.

راستخانه با بیان اینکه تاکنون سه سهمیه کتاب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کتابخانه مرکزی خرم‌آباد ارسال شده است، اظهار داشت: جمعی از کتابداران این شهرستان به‌منظور پیشبرد اهداف در دو نوبت کاری مشغول به ثبت و آماده‌سازی کتب ارسالی هستند و آمار این ثبت در حال حاضر در حدود ۱۱ هزار نسخه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان تصریح کرد: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نقد از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای خرید قفسه و میز‌های کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در نظر گرفته شده است که این اعتبار از طریق سامانه ستاد به‌صورت مناقصه در اختیار شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که درخواست‌های خود را ارائه دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.