مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

متن توافق ماه‌هاست که آماده امضاء طر‌ف‌هاست، آمریکایی‌ها سریعتر تصمیم بگیرند

سید محمد مرندی تاکید می‌کند که آمریکایی‌ها صادقانه رفتار نمی‌کنند و حاضر نیستند تا پیام‌هایی را که با واسطه برای کشورمان می‌فرستند، علنی کنند.

اظهارات مقامات آمریکایی در هفته‌های اخیر از یک چرخش موضع دوباره در قبال ایران حکایت دارد. پیش از این اعلام کردند که تمرکزشان بر به اصطلاح خودشان اعتراضات در ایران است و دیگر موضوع مذاکره اولویتشان نیست! اما حالا و با ناپدیدشدن جریان اغتشاشات در ایران، مقامات آمریکایی مایوسانه بار دیگر از لزوم بکارگیری دیپلماسی در قبال ایران می‌گویند. در همین چارچوب هم وزیر خارجه قطر چندی پیش به تهران سفر کرد تا پیام مقامات آمریکایی را به طرف ایرانی برساند و هم «رابرت مالی» طی هفته‌های اخیر اظهار نظر ماه‌های اخیر همتایان آمریکایی خود را اصلاح کرد و از لزوم پیگیری مذاکرات گفت.

سید محمد مرندی، مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده ایران و استاد دانشگاه تهران در خصوص چرخش موضع دائمی و عدم ثبات واشنگتن در اتخاذ راهبرد در قبال ایران می‌گوید: «چند مطلب پیرامون این موضوع حائز اهمیت است. اول اینکه متن نهایی توافق در حال حاضر آماده است، یعنی از ماه‌ها پیش این متن نهایی شده است. بعد از اینکه مذاکرات وین به پایان رسید، ایران متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را مطالعه کرد و یک سری اصلاحات را اعمال کرد. در واکنش به این اصلاحات آقای بورل گفت که خواسته‌های ایران منطقی است. بنابراین به نظر می‌رسد که کار به پایان رسیده و کف انتظارات ایران هم محقق شده است».

مرندی در ادامه خاطرنشان کرد: «آن‌هایی که مدعی‌اند ایران کار خود را به درستی انجام نداده و مذاکره نکرده، در اشتباهند. جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوست ایران نیست بلکه متحد آمریکایی هاست و چنین نظری را ابراز کرده است. بعد از آن مقطع، چون آمریکا وارد انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان شد، عملا پیشروی متوقف شد و بعد از آن هم چون اغتشاشاتی در ایران پدید آمد، آمریکایی‌ها طمع کردند و کار را عقب انداختند».

مشاور تیم مذاکراه‌کننده ایران از تناقض حرف و عمل آمریکایی‌ها گفت و تصریح کرد: «وقتی مسئولان جمهوری اسلامی تاکید می‌کردند که آمریکایی‌ها به طور مرتب پیام می‌دهند، مقامات آمریکا تکذیب و حتی گاهی توهین می‌کردند که ایران دروغ می‌گوید. منتهی خود وزیر خارجه قطر با پیام آمریکایی‌ها به ایران آمد، بنابراین روشن است که آمریکایی‌ها به توافق نیاز دارند و متن هم که آماده است و مرتب هم پیام ارسال می‌کنند. الان وقت آن رسیده که نشان دهند که اراده کافی برای برداشتن گام آخر را دارند یا خیر».

مرندی در ادامه گفت: «همه حوادث در کنار یکدیگر نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها صداقت کافی را ندارند. مشکل اصلی غرور آمریکایی هاست، آنچه در رسانه‌ها می‌گویند با آنچه در پشت درهای بسته گفته می‌شود، متفاوت است. از طرفی در ملا عام یک چیزی را می‌گویند اما پشت پرده حرف دیگری را می‌زنند. یا مثلا به دروغ می‌گویند که ایران انتظارات جدیدی را مطرح کرده است. همان متنی که پیش از این بر آن توافق شده، مورد قبول ایران است و حالا باید آمریکایی‌ها جواب مثبت بدهند».

ماجرای عدم اشاره جو بایدن به موضوع ایران در سخنرانی سالانه کنگره آمریکا چیست؟

سید محمد مرندی در بخش دیگر مصاحبه از عدم اشاره موضوع ایران از سوی رئیس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی سالانه، آن هم در این مقطع زمانی گفت و تاکید کرد: «بر خلاف فرمایشات برخی از دوستان، شرایط غرب اصلا خوب نیست. جنگ اوکراین در کنار بحران‌های دیگر وضعیت را بخصوص برای اروپایی ها و حتی آمریکایی ها بدتر می‌کند. همین که بایدن در سخنرانی خود در کنگره اسمی از ایران نبرده، نشانه مهمی است. آمریکا در داخل و خارج از کشورش دچار مشکلات اساسی شده است. اروپا هم که به جای خود با مشکلاتی مواجه است».

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران معتقد است که گذر زمان به ضرر آمریکایی‌هاست. مرندی در این‌باره گفت: «آمریکایی‌ها می‌دانند که گذر زمان به ضرر آن‌هاست. ما هم خواسته جدیدی را مطرح نکردیم. متنی که آقای بورل آن را ارائه داد و حاصل ماه‌ها مذاکره بود، با اصلاحات اندکی که ایران بر آن اعمال کرد و بورل آن را منطقی دانست، برای ما کافی است. اگر آمریکا اراده کند که پرونده ایران را به صورت منطقی در آژانس مختومه اعلام کند و دیگر موارد مورد توافق در وین را بپذیرد، همین برای توافق کافی است».

وی در ادامه تاکید کرد: «شرایط آمریکا سخت‌تر شده است. یکی از علائم سختی شرایط آن‌ها، همین سخنرانی سالانه کنگره است. روسای جمهور آمریکا همواره در این سخنرانی به ایران حمله می‌کنند. اما در شرایط فعلی و مخصوصا بعد از اغتشاشات اخیر در ایران، بایدن اشاره‌ای به ایران نکرد و نامی از ایران نیاورد. این شرایط جدید جهانی است که شاهد آن هستیم، وضعیت غرب در دنیای جدید خوب نیست».

آیا اروپا واقعا زمستان سختی داشت؟

سید محمد مرندی درخصوص پیش‌بینی‌اش از زمستان سخت اروپا که البته برخی حاشیه‌ها هم در پی داشت، گفت: «وقتی که جنگ اوکراین شروع شد و با نخبگان اروپایی صحت می‌کردم؛ آنها مدعی بودند که ایران نیازمند توافق است و اروپا به توافق نیازی ندارد. من در پاسخ به آن ها می‌گفتم که اروپا هم نیاز به توافق دارد. شما اگر توافق نکنید، برنامه هسته‌ای ما بسرعت پیشرفت خواهد کرد و همچنین دوران سختی در سایه بحران انرژی، امنیت و تجارت در انتظار اروپایی‌ها خواهد بود».

وی در ادامه تاکید کرد: «الان هم می‌بینیم که زمستان سخت در اروپا جریان دارد و این زمستان سخت منحصر به این فصل نیست. تا وقتی جنگ اوکراین ادامه پیدا کند، شرایط اروپایی‌ها بدتر و بدتر می‌شود. جنگ اوکراین، یک جنگ بی‌سابقه است. هزینه‌های این جنگ حیرت‌آور است و شکاف‌های جهانی که این جنگ آن را بوجود آورده، بسیار عمیق است. آنهایی که نمی‌خواهند این حقایق را ببینند هرگز متوجه آن نخواهند شد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
با پهپادهایی که دادید پوتین انتظار برجام دارین
پوتین براتون دام گذاشت
بعد خاتمه جنگ اوکرین پوتین باید غرامت بپردازد
و بیشترین غرامت شامل زیر ساختهاست
که پوتین این دام رو با رسانه ای کردن و بزرگ نمایی پهپادهای ایرانی ایران رو اینده به یک بدهکار بزرگ اکراین تبدیل خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
آمریکایی ها سالهاست که تصمیم گرفته بودند شماها ساده بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
آقای مشاور این سخنان جنابعالی مصرف داخلی دارد وگرنه خیلی وقته آمریکا و شرکا بیخیال برجام شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
هرکس مدیریت بلده هیچ موقع واردسیاست نمیشه چون مدیره اگر کسی وارد شدچیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
چقد خنده داره ایی متن وای خداااا دروغ تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
لعنت بر مافیای واردات دارو و تجهیزات پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
از روز اول هممون سرکاربودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
مسیولین مملکت ایران گویا از این رویا پردازی در برجام خسته نمی‌شوند از اولشم برجام به جهت جلوگیری از پیشرفت ایران و رسیدن به وضعیت فعلی بود ولی مسیولین ایرانی در خیال خام و رویا سیر مینمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
توافق ترکمانچای
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۸:۴۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
خجالت بکشید که این همه به غرب التماس می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
ایران و ایرانی :
هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
این آقای زمستان سخت تا حالا کجا بود که الان یهو پیداش شد جالبه این آقا در دوره روحانی از مخالفان سرسخت مذاکره و برجام بود ببین چرخش روزگار چی بر سر آدم میاره حداقل کمی بر اعتقادات خودت پافشاری کن تا بهت نگم سست عنصر
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۶:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
امریکا شما را سر کار گذاشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
همانطور که در رسانه های غربی سیاه نمایی بمنظور کارهای روانی میباشد، زمستان سرد هم نوعی کار روانی باید محسوب شود. غیر از آنکه خطر خشک سالی برای اروپا وجود دارد. تغییر اقلیم هر جا اتفاق نیفتاده باشه در اروپا قابل انکار نیست. فشاری که اروپایی ها ب ایرانیان مقیم آن کشور ها برای براندازی آورده اند آشکار است. کافی بود قیافه و حرف های گلپور را می‌دید تا بفهمید. اتفاقا تعویق برجام منافع ایران رابیشتر می‌کند. راه سخت و و شاید هم طولانی باشد، هوا هم ممکن اَست طوفانی شود، اما موقیت را در آغوش خواهیم کشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
کی انشالله، عمرمون تموم شد با این حرفا، احتمالا منظورت اون دنیاست، لاقل میتونن زندگی واسه ملت راحتر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
فعلا که در آغوش دلار 54هزار تومنی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۶:۴۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
2231 در مورد ابرقدرتی در طراز ایران قابلیت اجرا ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۱۶:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
چرااین قسمت رادراختیارآلبانی نشین هاگذاشته اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
پلن بی اگر توافق نشود تمام فرزندان مسئولین خارج نشین میان ایران
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
چه ضرورتی دارد که مثلا پیام‌های آمریکا علنی شود ؟؟؟!!!! اگر علنی شود چه مشکلی حل می‌شود؟؟؟!!!!آیا مثلا علنی کردن پیام‌های آمریکا یا اینکه مکرر دنبال آن هستید بگویید آمریکا خواهان مذاکره است کمترین مشکلی از ملت حل می کند ؟؟؟!!!
میفرمایید آمریکایی‌ها صادق نیستند.
مگر انتظار داشتید صادق باشند ؟؟!!!!
آمریکا شیطان است. انتظار دارید شیطان صادق باشد ؟؟؟!!!!
تیم مذاکره کنند باید قوی و سیاس و کاربلد باشند .بروید نقاط ضعف خود را بر طرف کنید
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۵:۴۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
اونا هم مث شما،با اعصاب مردم دنیا بازی میکنن،چرا شما دیر عمل کردید؟حالا فشارها که زیاد شده دارید التماس میکنید،همون روز اول یه خرده غرور نداشتید،الان برجام انجام شده بوذ،دکی جون؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
یه سوال الان شما دارین هشدار میدین یا دارین التماس می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
جناب مرندی گفتن زمستان سرد و اجبار به تسلیم درمقابل برجام!؟جناب مرندی مگر نگفتید امریکا و غرب قابل اعتماد نیستند!؟مگر جزاین بود که فکر می کردید غرب تسلیم خواهد شد؟!شعار نه غربی و نه شرقی چی شد!؟حالا با دلار۵۴تومانی تازه فکرتون رسیده برسید برجام!؟چندین سال مردم و منابع رو خرج این فرایندکردید؟!چی شد!؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۱۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
احسنت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
هنوز هم انسان های آگاه و با شرفی چون شما ناشناس گرامی در ایران وجود دارند.
خدا گرامیت بدارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
آهای آقای سردبیر
تو چقدر حقوق میگیری؟
گوشت و مرغ میخری؟
اجاره خونه میدی؟
ماشین داری؟بچت مدرسه میره؟هواس کردی سفر بری؟
تازگی بازار رفتی یا واسه شما همچیز مجانیه؟
وجدان چی...داری....؟؟
بعید میدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
آمریکا زاده هم نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
این همونی هست که می‌گفت زمستان سخت اروپا و التماس غرب برای امضای برجام.پیش بینی او درست بود ولی کاملا برعکسش
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
توهمی بیش نبود.
بعضی ها فکر می‌کنند مثلا با بورکینافاسو یا ماداگاسکار طرف اند !!!!
طرف ؛ آمریکاست . الکی اولین قدرت و اولین اقتصاد جهان نشده. اتاقهای فکری دارند که شما حالا حالا ها طول می‌کشد تا متوجه شوید جناب مرندی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
یه چند روز دیگه بذار رو میز باشه ببینیم چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
BA/z
۱۴:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
غرب و آمریکا مگر خر و گاگول باشند که توافق کنند زیرا به همه خواسته های خود رسیدند حتی غنی سازی صد درصدی ایران هم هیچ خطری برای آنها نیست اینها همه بازی و مسخره کردن ایران و ایرانیان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
بله ومتاسفانه ی عده باید میدیند تا باور کنند هر چی گفتند قبلی ها قبول نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
تو هنوز مشاوری ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
سلام بی سواد مدرک گرفته ! وقتی هیچ خطری تو را تهدید نکند دست بالا می بری و تسلیم می شوی ؟ آیا می فهمی جنگ یعنی چه ؟ البته شعور می خواهد . وقتی شما دائما به دشمن اعتماد می دهید که مراکز هسته ای هیچ خطری ندارد و هیچ پیشرفتی در دستور کار نیست و اجازه بازدید منظم به جاسوسان موساد می دهید انتظار امضاء برجام دارید هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
حرفات طلاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
خخخخخخ فقط پلن بی رو اجراکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
تا وقتی که در تیم مذاکره ایران مشاوره های چون این آقا هستش ، مذاکرات به نتیجه نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
ساخت پنجاه تا صد نیروگاه اتمی را کلید بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
با کدوم پول؟ اول چهارمیلیون مسکن که هیچ صدهزار تا مسکن بسازن بعد این گنده گویی ها کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
بیا به‌ جان مادرت تمام کن ملت بيچاره شدن از گرانی تورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
اصلا تابلو نیست که دارین التماس میکنین که بیاین توافق کنیم...خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
اصلا مشخص نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
همونطور که تصمیم گرفتن شاه رو انداختن بیرون الانم تصمیم گرفتن شما رو بردارن...تمام
فقط دارن پشت نقشه میکشن کدوم بخش ها رو روس ها بردارن کدومو غربی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
با این خبرها دلار پایین نمیاد و شما هم موندنی نمیشید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
آقای مرندی شما و همفکرانتون فقط بلدین حرف مفت و شعار و رجز تو خالی تحویل بدین.
ما اولیم
اروپا نابود میشه
زمستان سخت
کاخ سفید رو حسینیه میکنیم
اسراییل رو نابود میکنیم
غرب به ایران احتیاج داره
نفت ایران نباشه قیمتش تو جهان به ۱۰۰۰ دلار در هر بشکه میرسه
همه دروغ میگن ما راست میگیم

تا حالاکه همه حرفاتون دروغ و مفت بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
شماها اگر عرزه داشتید بمب را می ساختید نه مذاکره کنید. پس بدانید هنری ندارید. اگر داشتبد دلار گران تر نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
امریکا محل نمیذاره شما التماس میکنید
الان که دیگه جوانان انقلابی اومدن سر کار و روحانی رفته پس قصه چیه؟
دلار شد 51500 و گوشت 500 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۰:۳۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
آژانس و غرب بابت محدود کردن برنامه اتمی ما و ترور دانشمندان و دانش در کشورمان و تروریسم اقتصادی ضد ما به ما بدهکارند و باید هم غرامت و خسارت و هم پیشاپیش صدها ملیارد دلار هم بابت بدعهدی وپیمان شکنی و هم بابت خسارتها و زیان وارده پرداخت کنند
مذاکره ایی که همه تحریمها رفع نشوند ،هیچ و پوچ و بی ارزش است و ارزشی نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
ایناکه حله . بگو دیگه چی میخوای؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
آمریکا خیلی وقته تصمیم گرفته شما خودتون رو زدید به خواب و هنوز به برجام دل بستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
اگه متن توافقنامه آماده بوده چرا به مردم اطلاع ندادید. و حالا هم نمیگیرد این توافق حاوی چی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
سرکار میزارن شما را آمریکایی ها دقیقا دارن بازی می کنند و لذت می برن اگر ابران می توانست در منطقه فشار بیاره اونوقت آمریکایی ها درخواست از ایران را علنی می کردن و اقدام می کردن الان نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
اصلا هم معلوم نیست یه طرف داره التماس می کنه که ترا خدا برجام را امضا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
بیچاره ظریف.
Iran (Islamic Republic of)
جوان انقلابی
۰۹:۲۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
ما جوانان انقلابی به شدت مخالف برجام هستیم ، لعنت بر خایینین وطن ، به فرموده امام خامنه ای نباید به آمریکایی ها اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
جوان انقلابی ، فکر کنم از قیمت های بازار بی خبری ، از بی عرضه گی مسولین بی خبری، اگه تو انقلاب رو تو فیلم دیدی ما کاملا درکش کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
اقای جوان انقلابی :بحث دارو و مایحتاج مردم رو می بینی!؟دقیقا انقلاب برای چی انجام شد و الان نتیجه چی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
حضرت آقا فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید. نفرمودند مذاکره نکنید. فرمودند مواظب باشید کلاه سرتان نرود به این مضمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
قرار بود با جنک اوکراین، بهای نفت افزایش پیدا کنه، اروپا به زمستان سخت دچار بشه و بعدش بیاد از ما سوخت بخره و در آخر روسیه این جنگ رو ببره !!!
ولی هیچ کدومش اتفاق نیفتاد!!!! خخخخخخخ
شما رو بخدا قسم دیگه چنین محاسباتی نداشته باشید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
انشاالله سال سرد اروپا رو سال دیگه می بینیم و بدهی هاشون به خاطر کمک به اکراین و گرانی که وجود دارد راستی انگلیس گوجه و سبز ي کم شده باید به گفته مسئولان لندنی جاش شلغم بخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
تازه رییس جمهور میگه اونها اشتباه محاسباتی داشته اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
وقتی میگی زمستان اروپا در پیش هست فاتحه همه چی را می خوانی عزیزم شما سیاستمدار نیستی بدونی چه دشمن تراشی کردی با این حرفها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
التماس
آخرین اخبار