طرح آمریکا برای مقابله با عبور پرواز‌های چینی از آسمان روسیه

سناتور‌های آمریکایی خواستار استفاده نکردن کشور‌های دیگر به ویژه چین از آسمان روسیه برای ورود یا خروج به خاک ایالات متحده شدند.

در ادامه اقدامات خصمانه آمریکا علیه روسیه و چین، سناتور‌های ارشد از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه خواستار مقابله با پرواز‌های هوایی خارجی عبوری از آسمان روسیه شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رابرت منندز، سناتور ارشد دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا؛ و جیمز ریش، سناتور ارشد جمهوریخواه در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار آن شدند هیچ شرکت هواپیمایی تجاری که بر فراز خاک روسیه پرواز می‌کند اجازه ورود یا خروج به فرودگاه‌های ایالات متحده را نداشته باشد.

این نامه همچنین خواستار آن شد که دولت بایدن به طور جدی و آشکار افراد، شهروندان، و ساکنان دائمی ایالات متحده را از سفر با پرواز‌هایی که بر فراز خاک روسیه می‌گذرد، منع کند.

پس از آغاز جنگ اوکراین، واشنگتن از ممنوعیت پرواز خطوط هوایی روسیه بر فراز کشور خود خبر داد. مسکو نیز متعاقبا این اقدام را علیه خطوط هوایی آمریکا اعمال کرد.

اکنون سناتور‌های آمریکایی می‌گویند با ممنوعیت واشنگتن، سایر کشور‌های جهان که این موضوع را اعمال نکرده اند مزیت رقابتی نسبت به خطوط هوایی آمریکایی به دست آورده اند و دولت بایدن باید ورود و خروج پرواز هواپیما‌های خارجی به ویژه هواپیما‌های چینی که از آسمان روسیه عبور می‌کنند را ممنوع کند.

اکنون خطوط هوایی آمریکا از شانگ‌های به این کشور ابتدا در اینچئون در کره جنوبی توقف می‌کنند. در حالی که خطوط هوایی چین به طور مستقیم از آسمان روسیه برای رسیدن به خاک آمریکا بهره می‌برند.

در طرح سناتور‌های آمریکایی تاکید بر این است که هر هواپیمای خارجی که از آسمان روسیه می‌گذرد نباید وارد فرودگاه‌های ایالات متحده شود.

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار