برتری طلبان سفیدپوست عامل ۸۰ درصد تیراندازی‌های خونین در آمریکا

آمار‌ها نشان می‌دهد برتری طلبان سفیدپوست عامل اصلی تیراندازی‌های خونین ناشی از نفرت و نژادپرستی در آمریکا بوده اند.

افراط گرایان در سال گذشته اقدام به انجام تیراندازی‌های خونین و جرایم ناشی از نفرت متعددی در ایالات متحده کرده اند. با این حال، اقدامات نژادپرستانه در آمریکا بیشتر معطوف به یک گروه خاص بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های جدید اتحادیه ضدافترای آمریکا نشان می‌دهد در تیراندازی‌های دسته جمعی سال ۲۰۲۲ در آمریکا بیشترین تلفات مربوط به افراط گرایی در این کشور بوده است. در این میان، بیش از ۸۰ درصد این قتل‌ها توسط برتری طلبان سفیدپوست انجام شده است.

این گروه ۲۵ تیراندازی جمعی در سال گذشته میلادی را مرتبط با افراط گرایی دانست که از این میان، ۱۸ مورد آن به طور کامل و یا جزئی با انگیزه‌های ایدئولوژیک سفیدبرتر بینی انجام شده است.

تیراندازی خونین در ماه مِه در شهر بوفالو نیویورک که با قتل ۱۰ سیاه پوست همراه بود و نیز تیراندازی در یک باشگاه شبانه در کلرادو در ماه نوامبر که منجر به جان باختن ۵ تن شد از جمله خونین‌ترین اقدامات سفیدبرتر بینان انجام شده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد در بیشتر سال ها، برتری طلبان سفیدپوست بیشترین تعداد قتل‌های داخلی مرتبط با افراط گرایان را مرتکب شده اند. همین موضوع باعث ابراز نگرانی گروه‌های مدافع حقوق بشر در داخل آمریکا شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برتری طلبان سفیدپوست را سمی برای جامعه آمریکا خوانده و مواضع آن‌ها را رد کرده است.

موضوع مربوط به افراط گرایان سفیدپوست پس از آن بار دیگر به سرتیتر اخبار بازگشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا سال گذشته در باشگاه شبانه خصوصی خود در فلوریدا با نیک فونتس، یکی از رهبران برتری طلبان سفیدپوست دیدار کرد. گرچه وی بعد‌ها این دیدار را تصادفی خواند، اما بسیاری از افراد این گروه از طرفداران رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار